חדשות בארץ

ברדוגו: הודחתי על ידי בנט, לפיד וגנץ - אות קלון לחופש הביטוי

בתגובה ראשונה על הדחתו משידור תוכניתו בגלי צה"ל, האשים הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו כי ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון פעלו להשתיקו: "ואף על פי כן, אמשיך להשמיע את קולי"

  • ט' אדר א' התשפ"ב
בנט, לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ 14)

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו הגיב הערב (חמישי) לראשונה על הדחתו משידור תוכניתו בגלי צה"ל, והאשים כי ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ פעלו להשתיקו.

 "אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מדי יום ביומו", אמר ברדוגו. "חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית ומגזרית".

"החלטת ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל, בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד. ואף על פי כן, אמשיך להשמיע את קולי".

מוקדם יותר הודיעו ראשי מפלגות גוש הימין-חרדים על החרמת גלי צה"ל. בהודעה מטעמם נמסר כי "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הריאיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "יחד עם חבריי לגוש הימין, קיבלנו החלטה חד-משמעית לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו - לא נתראיין בגל"צ עד להודעה חדשה. חופש הביטוי היא נחלתו של כלל הציבור, ולא רק של צד אחד".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם תגובה מצולמת, בה תקף את הדחתו של ברדוגו ואמר כי מדובר ב"עדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימני האחרון בגלי צה"ל שהביא את התוכנית המואזנת ביותר ברדיו. זה לא יעזור להם, לא ישתיקו - לא את יעקב ברדוגו ולא את הימין. חכו ותראו".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבני גנץגלי צה"ליעקב ברדוגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה