חדשות בארץ

9 חודשים לאחר הירצחו של עידו אביגל הי"ד: חלונות הממ"דים בשדרות – יעובו

חלונות הממ"דים בשדרות יוחלפו לחלונות עבים ומוגנים יותר, שעוביים 32 מ"מ, זאת 9 חודשים לאחר הירצחו של עידו אביגל הי"ד, שנפגע מרסיסי רקטה בעת ששהה בממ"ד

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
הבניין שנפגע בשדרות (צילום: פלאש 90)הבניין שנפגע בשדרות (צילום: פלאש 90)
אא

57 מיליון שקל יוקצו לעיבוי החלונות בממ"דים בבניינים הגבוהים מ-3 קומות בשדרות. החלונות יוחלפו ותחתם יותקנו חלונות עבים וממוגנים יותר, בעובי של 32 מ"מ.

ההחלטה מסתמכת על המלצת צה"ל ופיקוד העורף, וכן על דו"ח מודיעיני מעודכן שניתח את היכולות המתפתחות של אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור, והמימון למיגון החלונות אושר.

החלטה זו תעלה מחר (שני) לאישור ועדת השרים למוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום בראשות גנץ. במימוש התוכנית ייקחו חלק משרד הביטחון, פיקוד העורף ועיריית שדרות.

החלונות יוחלפו רק בבניינים הגבוהים מ-3 קומות, ולא יכללו את שאר יישובי העוטף, אלא בניינים בשדרות בלבד. במערכת הביטחון מבהירים כי הסיבה לכך היא מבצעית וכי הם אינם יכולים לפרט על כך. בעיריית שדרות מקווים שבשלב השני יוחלפו כלל חלונות הממ"דים הלא-תקניים בעיר.         

שר הביטחון גנץ אמר כי "מוכנות העורף היא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי ומהיכולת של צה"ל לממש את משימתו המבצעית, ולכן אנחנו מקדמים את פרויקט 'מגן הצפון' וממשיכים בביצור מרכיבי הביטחון בדרום וברחבי הארץ. אני מבקש להודות לראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שנרתם למהלך והוא שותף מלא לביצוע".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר: "עיבוי החלונות בממ"דים בשדרות הוא צעד לשיפור המיגון במבנים מאוימים שעליו החלטנו בהמלצת פיקוד העורף נוכח נסיבות מותו של הילד עידו אביגל. האחריות שלנו היא להעניק מיגון מתאים לתושבי שדרות ועוטף עזה כדי שבמצבי חירום יוכלו לשמור על ביטחונם האישי. נמשיך לפעול בנחישות למען הביטחון ותחושת המוגנות של תושבי קווי העימות".

כזכור, במהלך מתקפת רקטות במבצע "שומר החומות" נהרג עידו אביגל הי"ד, בן ה-5, בעת ששהה בממ"ד. משפחת אביגל התגוררה בקומה החמישית בבניין בן 5 קומות. בני המשפחה שהו בממ"ד בעת מתקפת הרקטות, ורסיס רקטה חדר לממ"ד, ופצע את עידו אנושות.

הרב זמיר כהן מסביר כיצד נאסוף זכויות לקראת החיים שלאחר המוות:

 

תגיות:ממ"דעידו אביגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה