חדשות בארץ

הרופאים נדהמו: התינוק סבל מקשיי נשימה, וזה מה שהתגלה בחדר הניתוח

גפן, תינוק בן 11 חודשים, סבל מנשימה רועשת במשך מספר ימים. חייו ניצלו בחדר הניתוח

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גפן, תינוק בן 11 חודשים, הגיע על ידי הוריו אל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד. הם סיפרו כי התינוק סובל מנשימה רועשת מספר ימים.

במיון הילדים נמצא כי התינוק היה חולה בקורונה, דבר שנתן הסבר מספק למצבו. גפן קיבל טיפול תרופתי, אך המצב לא השתפר, ולהיפך. כאשר חלה הרעה במצבו, אושפז גפן במחלקת טיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול ובירור.

ד"ר הלנה ורנסקו שוחחה עם המשפחה, ובמהלך שיחת הבירור סיפרו ההורים כי גפן נוטה לעיתים לנשוך את פינת המיטה שלו וכיום חסר בה קצת צבע.

בעקבות כך הוחלט לבצע צילום מיידי. תוצאות הצילום לא היו חד משמעיות. ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים ופרופ' בן טארגין, מומחה לדימות ילדים, קיבלו את ההחלטה להכניס את גפן לחדר הניתוח.

במהלך הניתוח נדהמו הרופאים לגלות חתיכות צבע יבש בגרונו של גפן, במיתרי הקול, מקום רגיש ומסוכן לתינוקות ובכלל. בחסדי שמים חתיכות הצבע הוצאו כולן ובשלמותן והניתוח עבר בהצלחה.

את הניתוח ביצעה ד"ר שרון אבנת תמיר, מנהלת מחלקת אא"ג, ביחד עם ד"ר דורית אטר מנהלת ריאות ילדים ועם המרדים ד"ר שמאיין. עם השתפרות מצבו, הוחלט לשחרר היום את גפן לביתו.

אנדרה והדר סנטנה, הוריו של גפן, ביקשו להודות לצוות בית החולים: "הצוותים המסורים של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הצילו לנו את הילד, הצילו לנו את גפן. אנחנו רוצים להודות לכולם ובפרט לצוות טיפול נמרץ, האחיות והרופאים, על סבלנות וסובלנות, אדיבות ומעל הכל מסירות וטיפול בלתי מתפשר".

"העובדה שלתינוק הזה היתה קורונה וחום לכאורה נותנת מענה למחלתו של הילד", אמרה ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים. "הסיפור של 'ליקוק' צבע, אינו נשמע כגוף זר מוכר בספרות הרפואית. בנוסף, לגפן גם לא היה סיפור אופייני של השתנקות פתאומית כלשהי, דבר שמאפיין סיפור של גוף זר. בזכות רופאים ערניים והעובדה שתמיד צריך לחשוד בגוף זר ושיתוף פעולה בין כל הצוותים ניצלו חייו של התינוק. שאיפה של גופים זרים היא דבר די נפוץ והיא סכנת חיים מיידית לילדים".

תגיות:קשיי נשימהניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה