חדשות בריאות

פרופ' ערן סגל: "הגל ממשיך לדעוך. המגפה גבתה הרבה מאוד קרבנות בנפש"

מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, פרופ' ערן סגל, מציין שגל הקורונה בדעיכה. "בשבועות הקרובים נראה כאן בארץ אלפים בודדים של מאומתים", הוא אומר

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

לאחר 3 שנים, בהם חג הפורים היה מלווה בהגבלות ואזהרות, בשנה זו ככל הנראה נוכל לחגוג אותו כרגיל – כך מעריך פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן.

בשיחה שהעניק ל-ynet מסביר סגל כי מעריך שגל הקורונה בדעיכה. "אנחנו כבר נמצאים יותר משלושה שבועות אחרי שהייתה דעיכה במגמה של התחלואה מבחינת המאומתים, כ-10 ימים אחריה התחילה המגמה של הירידה בתחלואה הקשה, והיינו נדמה לי בשיא מבחינת התחלואה הקשה בבתי החולים ביום ראשון לפני תשעה ימים עם 1,260 חולים קשה בבתי החולים, ועכשיו אנחנו בסביבות האלף. כלומר, כבר רואים ירידה של 20%.

"במספר החולים קשה החדשים רואים ירידה אפילו כבר יותר גדולה של 30%-35%", אומר פרופ' סגל, "אני חושב שאת הגל הזה לא נראה מתרומם יותר, נמשיך לראות אותו דועך. כל יום שעובר ויש פחות מאומתים אנחנו פחות בסכנה כמובן להידבק, והמגמה הזאת תלך ותימשך בקצב גבוה. אני מאוד מקווה שזה יקרה גם בבתי החולים ובעוד כמה שבועות עד שנראה את העומסים יורדים וגם שם נחזור למספרים מאוד נמוכים".

"אף אחד לא חשב שנגיע פה לאפס נדבקים", מוסיף פרופ' סגל ומציין ש"לא צריך להגיע לאפס נדבקים כשבסוף אנחנו יודעים שאנשים מוגנים ושתחלואה קשה, בייחוד של מחוסנים, היא נמוכה". עוד הוא מוסיף ומציין שדעיכה המהירה תמשיך, ובשבועות הקרובים נראה כאן בארץ אלפים בודדים של מאומתים.

אמנם הגל בדעיכה, אך לא ניתן לשכוח את הקרבנות הרבים, אלפי הנפטרים, והעומסים הכבדים בבתי החולים. "אין ספק שהמספרים הם גבוהים, אנחנו כבר עם למעלה מאלף נפטרים בגל הזה", אמר פרופ' סגל. "זאת כמובן כמות מאוד גדולה, זה מחיר מאוד כבד בנפש.

הוא מציין שישראל לא חריגה בכמות הנפטרים. מניתוח התמותה בעולם, לדבריו, ישראל ממוקמת באזור המקום ה-47 מתוך 130 מדינות עם מעל לשלושה מיליון תושבים. "זו מגפה שלצערנו גובה הרבה מאוד קורבנות בנפש", הוא אומר ומציין שהשאלה שצריכה להישאל היא האם התנהלות אחרת הייתה מובילה לתוצאה שונה.

פרופ' סגל נשאל מה דעתו על התנהלות הממשלה מול הגל החמישי, והשיב: "אני לא חושב שפעלנו גרוע. בצורך אתה מנסה לאזן בין הרבה מאוד דברים. מצד אחד אתה רוצה להשאיר את המשק פתוח, אבל מהצד השני צריך לשאול איזה פעולות יכולנו לעשות. אנחנו מדברים על וריאנט שבמקרה הזה מקדם ההדבקה שלו היה 2 ויותר, שבחשבון פשוט זה אומר שעל מנת להגיע לעצירה של הגל אתה צריך להקטין ב-50% את המגעים.

"הסגר השני, שהיה מאוד הדוק ולא היו אז חיסונים, הקטין את המגעים ב-30% עד 40%. כמובן שלא דיברו עכשיו על סגר, אבל גם אם היית הולך לסגר - אחת השאלות זה האם באמת הציבור היה איתן ומקשיב, והאם הוא היה מיישם ובמה זה היה משנה את התמונה. בהולנד עשו סגר בגל האומיקרון, וברגע שפתחו אותו הגיעו למספרי מאומתים דומים לישראל".

תגיות:קורונהפרופ' ערן סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה