חדשות בארץ

החתן שנפצע במהלך חתונתו נכנס לניתוח ראש: "צריך נס גלוי כדי שיחזור לעצמו"

ד"ר מתי ארליכמן, מנהל מחלקת מיון ילדים בבית חולים שערי צדק לשעבר, קורא להפסיק עם הרמת חתנים וכלות בחתונות

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השמחה שנהפכה ליגון: החתן שנפצע קשה בחתונתו נכנס הערב (שלישי) לניתוח ראש, שיכול לשפוך אור על המשך ומהות הטיפול.

אלי הרצליך, אחד הנגנים בחתונה, סיפר ל'חדשות 12' על האסון: "לא רציתי לראות את החבטה החזקה. הוא נפל על הראש מגובה של שלושה מטרים ונפגע מברזל של המחיצה. עוד טיפה המשכנו את המוזיקה כדי לא לעורר בהלה בצד של הנשים, אבל אחרי זה הפסקנו".

אתמול תיאר מנדי שיף, צלם החתונה, את רגעי האסון. "בסביבות השעה 23:00 בלילה, במהלך הריקוד השני, החתן עלה על שולחן וכנהוג בחתונות רבות, חבריו הרימו אותו לגובה של מספר מטרים", תיאר ל'בחדרי חרדים'. "כשראו שהחתן לא מגיב ושפניו נוטפות דם - הבינו שהוא איבד הכרה ושהמצב חמור מאוד. הזעיקו מיד את כוחות ההצלה".

"כזאת נפילה לא ראיתי בחיים. שה' ישמור, שזה יהיה פעם אחרונה שאני רואה כזה דבר", תיאר שיף והוסיף כי לא הייתה כאן רשלנות של חברים אלא החתן ככל הנראה איבד שיווי משקל. "בהתחלה, הכלה בכלל לא הבינה מה קרה. אביה ישר רץ אליה וניסה להרגיע אותה. החתונה לא המשיכה לרגע. הכול התפרק. נהפך לאבל מחולנו", אמר בכאב, והוסיף: "צריך נס גלוי שהחתן יחזור לעצמו". 

ד"ר מתי ארליכמן, מנהל מחלקת המיון ילדים בבית החולים שערי צדק לשעבר, ומומחה לרפואת קהילה, ילדים ורפואה דחופה, קורא להפסיק עם הרמת חתנים וכלות על לוח של שולחן ומקפיצים אותו באוויר. "זה גרוע מאוד", הוא אומר.

"בכל חתונה שאני רואה את המראות האלה זה מרתיח ומדאיג, אבל אני לא מצליח לעשות שום דבר. כמה שדיברתי... אני פשוט עומד ליד ומשתגע", אומר ד"ר ארליכמן לערוץ 7. "אלה בחורים צעירים שצריך לחנך אותם ולהסביר להם, שיבינו מה הם עושים. זה מנהג פשוט בלתי אפשרי".

"זה מעשה שטות שמזכיר לי עוקפים בפס לבן בפראות כי 'לי זה לא יקרה' עד שזה קורה... זה עמד בפתח ובמעשה ניסים זה לא קרה", אומר ד"ר ארליכמן, ומציין כי בעבר היה בחתונה שהעלו כלה על שולחן כזה ונפרמה שמלת הכלה.

"גם החתן וגם הכלה עומדים על זה כשהם רועדים ומשקשקים. כך שזה אולי עושה משהו לקהל, אבל לחתן ולכלה זה אף פעם לא עושה שום דבר. אין בזה שום טעם. צריך להוריד את המעשה המסוכן והטיפשי הזה"

ד"ר ארליכמן מקווה שהמקרה הנוראי בחתונה השבוע יגרום להפסיק עם המנהג הגרוע הזה: "אף אחד לא נהנה ולא מרוויח מזה. אולי המקרה הזה הגיע כדי ללמד אותנו להפסיק". הוא מוסיף ומתאר את התגובות שאותן הוא מקבל, כאשר הוא משתתף באירועים ומבקש להפסיק עם הריקודים המסוכנים: "צוחקים ממני, אבל אני רגיל שצוחקים ממני וזה לא מפריע לי, אבל זה חבל. הם לא מבינים. זה גם גיל וגם אירוע וגם מצב שבו לא מקשיבים. לכן צריכה להיות הוראה חד משמעית שתפתור את הבעיה".

בסיום השיחה, מציין מומחה הרפואה כי יש 2 אזהרות נוספות בנוגע לחתונות: "בזמן הקורונה גם בחתונות כל עוד אפשר ולא אוכלים להקפיד להיות עם מסכות. אנחנו מסכנים את המבוגרים. יש אוכלוסיות שהפסיקו להקפיד על זה וחבל. דבר שני הוא מנהג פסטיבל בירה בחתונות. אני לא יודע מאיפה הביאו את זה ומי הביא את זה, אבל מבחינה חינוכית ומבחינת הרגלים והנסיעה הביתה הוא מאוד מסוכן וחשוב להפסיק".

הערב התקיים כנס חיזוק לנשים בבית הכנסת 'היכל נפתלי' בנאות הפסגה במודיעין עילית, לרפואת החתן איתי בן אהובה.

"בשנייה הכל נהפך משמחה ליגון": חובש מד"א שטיפל בחתן מספר על ההלם באולם ועל הטיפול הראשוני שהעניק לפצוע הקשה

(קרדיט: ניב רסקין, חדשות הבוקר, קשת 12)

אנא התפללו לרפואתו השלמה של איתי בן אהובה:

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

תגיות:ריקודים בחתונותד"ר מתי ארליכמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה