חדשות בארץ

שברי טיל הנ"מ הסורי ששוגר לעבר ישראל אותרו סמוך לחומש

תלמידים מישיבת חומש שבשומרון מצאו את חלקיו של טיל הנ"מ הסורי ששוגר מסוריה לעבר ישראל בשבוע שעבר. הישיבה דיווחה לכוחות הביטחון על מציאת חלקי הטיל

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
שברי טיל הנ"מ (צילום: ישיבת חומש)שברי טיל הנ"מ (צילום: ישיבת חומש)
אא

תלמידים מישיבת חומש שבצפון השומרון שסיירו הבוקר (חמישי) מסביב לישיבתם מצאו להפתעתם את חלקיו של טיל הנ"מ הסורי, שנורה לעבר ישראל בשבוע שעבר.

חלקיו של טיל הנ"מ, השוקל כ-7 טון, נמצאו סמוך לבריכת המים של היישוב חומש. על הטיל נמצאו כתובות ברוסית. הישיבה דיווחה לכוחות הביטחון על מציאת חלקי הטיל.

כזכור, סמוך לשעה 01:00 בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר, נשמעה אזעקת צבע אדום באזור אום אל-פחם ובצפון השומרון, זאת בעקבות זיהוי טיל נ"מ ששוגר מסוריה לעבר שטח ישראל. תושבי אזור השרון, הצפון והמשולש דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים. רסיסי טיל הנ"מ מסוג SA5, שהתפוצץ באוויר, גרמו לשריפה בין חומש לכפר בורקא.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על מציאת חלקי טיל הנ"מ ביישוב חומש ואמר כי היא "מחזקת את מה שטענו כל השנים על חשיבותו האסטרטגית של המקום ועל חשיבות הימצאות הצבא וכוחות המדינה בשטח. היום, יותר מתמיד, לא רק שאסור לפנות את ישיבת חומש, אלא שהממשלה צריכה לפעול להסדרת הישיבה וההתיישבות במקום. צריך לפעול לביטול חוק ההתנתקות ולחזרה מלאה לחומש וליישובי צפון השומרון".

מישיבת חומש נמסר: "למעלה מ-17 שנים שאנחנו אוחזים בשטח - בלימוד ושהייה במקום. לאורך השנים אנחנו טוענים שהחרבת יישובי צפון השומרון וגוש קטיף היו פשע כנגד מדינת ישראל. הטיל, שנמצא על ידי הבחורים תוך כדי לימוד, הוא תזכורת נוספת לעובדה שאנחנו מוקפים אויבים מבית ומחוץ שנלחמים כנגד מדינת ישראל והיהודים בכלל. כנגד כל אלו אנחנו נמשיך להיאחז בחומש וללמוד במקום, ולא נאפשר לממשלת ישראל לתת פרס למרצחים".

תגיות:חומשסוריהטיל נ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה