חדשות בעולם

לא יאומן: גנרלים רוסיים התפללו על קברי אדמו"רי חב"ד נגד המלחמה

מחזה סוריאליסטי נראה בעיירה ליובאוויטש שברוסיה, כאשר גנרלים רוסיים בכירים התפללו על קברי אדמו"רי חב"ד נגד המלחמה

אא

זה קרה השבוע בעיירה ליובאוויטש שברוסיה, המקום בו נולדה חסידות חב"ד - כ-15 קצינים ואנשי צבא רוסיים, חלקם מעוטר בעיטור ההצטיינות "הכוכב האדום", הגיעו כדי... להתפלל.

קבוצת הקצינים כללה כמה שמות מוכרים לציבור הרוסי ובהם "גיבור רוסיה" (התואר הגבוה ביותר שהוענק ל-1,094 בני אדם בלבד) גסן נאדז'אפוב ראדז'ף, הגנרל אלכסנדר איליץ' סאבאלייר שמעוטר ב"כוכבים אדומים", קולונל אלכסנדר איבנוביץ' שאף הוא "אביר מסדר הכוכב האדום", יו"ר ''איגוד הצנחנים'' של חבל סמולנסק אלכסנדר לוקין, ועוד.

הקצינים הבכירים ביקרו בבית העלמין במלאת 33 שנה לנסיגה הרוסית מאפגניסטן – מלחמה שבה נטלו חלק – והם אמרו כי הגיעו להתפלל "למען שלום בין עמי האזור", ו"כדי למנוע מלחמה".

יצוין כי בעיירה קבורים שניים מאדמו"רי שושלת חסידות חב"ד, רבי מנחם-מענדל שניאורסון המכונה "האדמו"ר הצמח צדק" ובנו רבי שמואל שניאורסון המכונה "האדמו"ר המהר"ש". הם פעלו ונקברו בעיירה. הרבי מליובאוויטש, ממשיך השושלת, נקרא על שם העיירה הקטנה אך המפורסמת.

האורחים ביקרו גם באנדרטה לזכרם של יהודי העיירה ליובאוויטש שנרצחו בשואה וכן במבנים ההיסטוריים המשוחזרים של חסידות חב"ד הפזורים בעיירה.

למתפללים היהודים שהופתעו לראותם, סיפרו הקצינים כי הם שמעו שתפילות בקברי הצדיקים היהודים מתקבלות, לכן נסעו עד לכפר הנידח כדי להתפלל שלא תתרחש מלחמה נוספת.

יצוין כי העיירה ליובאוויטש נמצאת במרחק של חמש שעות נסיעה ממוסקבה הבירה ו-12 שעות מפטרבורג. היא שימשה כ"בירת חב"ד בין השנים 1813 ל-1915.

כיום מתגוררים בעיירה הקטנה כ-200 בני אדם, אף אחד מהם אינו יהודי. לפני 22 שנה מינה חסידות חב"ד את השליח הרב גבריאל גורדון כנציגה בליובאוויטש – והוא הקים במקום בתי הארחה, שיפץ את בית העלמין ומאתר כל העת תגליות היסטוריות מהעבר היהודי של המקום. גורדון משמש גם כאחראי על המקומות הקודשים במקום והוא משחזר את המבנים ההיסטוריים של חסידות חב"ד, בסיוע הממשלה המקומית ורבה הראשי של רוסיה בערל לאזאר ובעזרת אגודת חסידי חב"ד רוסיה, בראשות הרב יצחק קוגן.

תגיות:גנרלים רוסייםאדמו"רי חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה