הרבנית חגית שירה

לכל אחת מאיתנו כואב משהו אחר. הפתרון? תרימי את הראש

תרימי את הראש, תחייכי, כי גם אם קשה לך - זה רק החלק האחורי. תחייכי גם כשהחיים שלך הם "למטה". ככה יאירו לך מלמעלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כי תשא - לשון הגבהה. אומר ה"דברי ישראל", כמו אדם שטובע בים חס ושלום, כל זמן שהראש שלו בחוץ, מורם, למעלה - הוא חי, יש לו סיכוי. לכן חשוב כל כך להרים את הראש...

אמר משה לפני הקדוש ברוך הוא: ריבונו של עולם, כשאני אמות, איך יזכרו אותי? אמר לו הקדוש ברוך הוא: כמו שעכשיו אתה עומד ועושה להם "כי תשא", וזוקף ונושא את ראשם, כך בכל שנה ושנה כשקוראים פרשה זו לפני - כאילו אתה עומד שם וזוקף את ראשם... את מבינה? יש הבטחה מדהימה של ה' למשה, שבשבת הזו, כשאומרים "כי תשא", משה יורד וזוקף לך את הראש.

ומה זו זקיפות הראש?

אחותי, לכל אחת מאיתנו כואב צד אחר בראש. אחת זקוקה לרפואה, אחת לפרנסה, אחת לזיווג, אחת כואב לה הראש בגלל הילדים... כל אחת והחבילה שלה! כל הבעיות האלה מורידות לנו קצת את הראש, וכשהקדוש ברוך הוא מושיע, הראש מתרומם. אז יש לך הבטחה בשבת הזו - מרימים לך את הראש.

ועכשיו את - תרימי את הראש! להרים את הראש זה לקוות, לצפות ולהאמין. יהודי צריך עיניים למעלה, לא עיניים למטה. הנפילה הגדולה בפרשתנו היא תוצאה של עיניים למטה - משה מאחר לרדת מההר, והעם שואל בפחד: מה יהא עלינו? מי ינהיג אותנו? המבט הנמוך הזה שבר את לוחות האבן שבדרך, כי ככה זה - מבט נמוך, ייאוש, פחד ודאגה שוברים ומנפצים גם את המתנות הכי יפות שכבר בדרך אליך, ועיניים נשואות למעלה מורידות אליך ישועות מעל הטבע.

לפעמים עוברת עליך תקופה קצת קשה, ניסיונות, התמודדויות... ואת לא מבינה כלום. אומרת הפרשה: וראית את אחורי ופני לא יראו... אומר נפלא החת"ם סופר: ברגעים הקשים, האדם רואה את "האחור", כביכול, ולא רואה את "הפנים". אבל כשהפנים מתגלות, אין נפלא מזה.

תרימי את הראש, תחייכי, כי גם אם קשה לך - זה רק החלק האחורי. אומר הזוהר הקדוש: מי שמאיר פנים למטה, מאירים לו פנים מלמעלה. תחייכי גם כשהחיים שלך הם "למטה". ככה יאירו לך מלמעלה.

כל בוקר זה ניסיונות. הילדים, הפרנסה, העבודה... שום דבר לא שלך, נשמה, כלום לא תלוי בך. יש רק דבר אחד שתלוי בך, והוא להוריד את הראש למטה ולהתחיל עוד יום כזה אפור, עייף וקודר, או להרים את הראש ולחייך. ותזכרי, הקדוש ברוך הוא יודע הכל, וכשהוא רואה אותך מחייכת למרות מה שאת עוברת - הוא קורא למלאכים בשמיים, ואומר להם: תראו את הבת שלי... אני יודע כמה קשה לה, ולמרות הכל היא מאירת פנים. תרימו לה את הראש, תגביהו לה את המזל! תנו לה - מגיע לה, כי אם היא מרימה את הראש ושמחה - סימן שהיא מאמינה בי. היא יודעת שעוד מעט יתגלו פני, והיא תראה שהכל לטובה.

אז תרימי את הראש שלך למעלה – עכשיו.

תגיות:כי תשאהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה