חדשות בריאות

בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה - אלו ההקלות שאושרו

ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ  אישרו שורת הקלות: יופסקו הבדיקות בחטיבות הביניים ובתיכונים, ובהמשך גם בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים. תיירים בכל הגילאים יורשו להיכנס לארץ

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
צילום: מוטי מילרוד/POOLצילום: מוטי מילרוד/POOL
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו היום (ראשון) על שורת הקלות בהגבלות הקורונה, בעקבות הירידה בתחלואה.

אלו ההקלות שאושרו:

* החל מיום חמישי הקרוב (24 בפברואר) יופסקו הבדיקות לתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים. שבועיים לאחר מכן, ב-10 במרץ, יופסקו הבדיקות הקבועות גם לתלמידי בתי הספר היסודיים וילדי הגנים.

* מ-1 במרץ תותר כניסת תיירים זרים לישראל בכל הגילאים - מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR. האחת טרם ההמראה, והשניה בנחיתה בישראל.

* ישראלים לא יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס. ישראלים החוזרים לארץ יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה כאן. תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR בנתב"ג.

ראש הממשלה בנט אמר בדיון: "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור. צריכה להיות התאמה בין המדדים שלנו והמצב בשטח, לבין מה שאנחנו מקרינים לציבור ומצפים ממנו. כדי לשמור על אמון הציבור ולוודא שאזרחי ישראל מיישמים את ההנחיות וההחלטה שהממשלה מקבלת, צריך לפתוח כשהמצב משתפר - והוא משתפר משמעותית".

"המצב בישראל כרגע טוב. זה תוצאה של ניהול נכון ודינאמי", הצהיר ראש הממשלה, שלא התייחס בדבריו לזינוק האדיר במניין המתים במגפה המתקרב ל-10,000, "ולכן אנחנו גם פותחים עכשיו. במקביל, נישאר עם האצבע על הדופק ובמקרה של וריאנט חדש נגיב שוב במהירות".

שר התיירות יואל רזבוזוב כתב בטוויטר: "אני מודה לראש הממשלה בנט ולשר הבריאות הורוביץ על הבנת המצוקה של תעשיית התיירות". בעקבות ההקלות על התיירות הנכנסת, נרשם זינוק של מאות אחוזים במחירי הטיסות לפסח לעומת הימים האחרונים. בענף התעופה ובמשרדי הנסיעות ממליצים למזמינים לבטח את הכרטיסים.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, וגורמי מקצוע נוספים.

תגיות:נפתלי בנטהקלותניצן הורוביץקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה