חדשות בארץ

ליברמן: "שלם לגמרי עם 1,000 מתים מקורונה בחודש האחרון"

לשר האוצר שלכם לא אכפת שתמותו מקורונה: "1,000 מתו החודש? העיקר שלא היו סגרים", כך השיב ליברמן, כשנשאל על מדיניות המשק הפתוח של הממשלה

  • כ' אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן התגאה היום (שני) בכך שהממשלה השאירה משק פתוח במהלך גל האומיקרון.

כאשר נשאל בועידת מקור ראשון 2022 לכלכלה, חברה וחדשנות על כך ש-1,000 בני אדם נפטרו מהקורונה רק בחודש האחרון – השיב: "אני שלם עם זה לגמרי".

שר האוצר המשיך ואמר: “כשנכנסתי לממשלה אמרתי דבר אחד, כל ההחלטות יתקבלו אך ורק על סמך שיקולים כלכליים ונתונים. לא יהיו החלטות פופוליסטיות אלא רק כלכליות. כך אני מתנהל ואני חושב שיש תוצאות. בכלכלה כמו בספורט יש נתונים ואתה נמדד בנתונים.

“אני שמח שראש הממשלה ואני משדרים על אותו גל מבחינה כלכלית. יש אולי מחלוקות בדת ומדינה, אבל בכלכלה אנחנו רואים עין בעין. הפעם זה ימין שהוא גם ימין כלכלי, גם בנט וגם גדעון סער. בתחום הכלכלי זה באמת גן עדן”, אמר שר האוצר, תוך שהוא מתעלם מגל ההתייקרות ששוטף את המדינה, בכמויות הבלתי נתפסות של המובטלים, ובכך שביטל את כל מענקי הקורונה.

"בשבוע הראשון שינינו מדיניות מקצה לקצה. ביטלתי בשבוע הראשון את כל החל”תים, היה צעד לא פשוט ואני מודה לחברי לממשלה שנתנו גיבוי. דבר שני הודעתי שלא יהיו סגרים, אנחנו נלמד לחיות לצד הקורונה. אני שלם עם זה לגמרי", הדגיש שר האוצר. "כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים ואתה חייב לקבל החלטות לא פשוטות. כל שנה ימותו בתאונות דרכים 350-360 אנשים ולמרות זאת לא מוציאים את כלי הרכב מחוץ לחוק. ההחלטות הן לא פשוטות. ההחלטה השלישית הייתה שאין יותר פיזור כסף ממסוקים, אין מענק לכל אזרח, הסיוע יהיה ממוקד”.

כאשר נשאל על גל ההתייקרות ועליות המחירים, השיב ליברמן: “מחירי הדלק ממשלה לא מעלה ולא מורידה, זו נוסחה אוטומטית. ב-2012 מחירי החשמל והדלק היו יותר גבוהים. זה פועל יוצא מנוסחה שנובעת ממחירי הדלק בשוק העולמי. זה לא הממשלה הזו ולא הקודמת. קילוואט שעה חשמל במדינת ישראל יותר זול פי 2 וחצי מגרמניה, יותר זול מכל אירופה. אחד המחירים הכי זולים מכל המדינות המפותחות”.

"אנחנו באמת מדינה מאוד יקרה”, הוסיף, “התחלנו ממדרגה מאוד גבוהה. אי אפשר בשמונה חודשים לתקן את כל העוולות מאז 1948. יש קפיצת מחירים בעולם, מחירי גז קפצו ב-174 אחוז, מחירי הובלה ימית קפצו ב-600 אחוז, ולמרות זאת אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו. הוצאות הביטחון של ישראל גבוהות פי 2 וחצי מממוצע ה-OECD.

ליברמן תקף את הרעיון של ביטול סעיף הנכד בחוק השבות: "אני רוצה שנזכור מה כתוב במקורות, 'ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים', אתה לא יכול לנתק משפחה. אנחנו מנצלים את נושא הגיור לנושאים פוליטיים ומפלגים את העם היהודי. היום אין סיכוי שרות המואביה הייתה עוברת גיור אצל דרעי וגפני. גם לרות המואביה הייתה תרומה משמעותית לעם היהודי”.

"המשמעות הכואבת של רפורמת הגיור המתוכננת – קרע בעם, לא פחות":

(וידיאו: ארגון חותם)

תגיות:קורונהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה