חדשות בעולם

הסלמה דרמטית: פוטין הכריז על הכרה בעצמאות המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה

בנאום לעם הרוסי, הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הכרה בעצמאות המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה. צוות שגרירות ישראל בקייב יעבור למשרדים הקונסולריים שנפתחו בעיר לבוב

פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 21:39)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא הערב (שני) הצהרה מיוחדת לעם הרוסי, בה הכריז על הכרה רשמית בעצמאותם של דונייצק ולוהנסק, שני המחוזות הבדלניים שפרשו מאוקראינה. לאחר ההכרזה חתם פוטין על צווים המכירים בעצמאות המחוזות ועל הסכמי ידידות ושיתוף פעולה עמם. מוקדם יותר מסר הקרמלין, כי פוטין הודיע על החלטתו לנשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ בשיחות טלפון שקיים עמהם.

"יש לנו קשר נהדר עם העם האוקראיני, ואף אחד לא יכול למחוק אותו", אמר פוטין בהצהרתו המיוחדת. "עבורנו, אוקראינה היא לא רק שכנה, היא בשר מבשרנו, חלק אינטגרלי מהתרבות וההיסטוריה שלנו". הוא הוסיף כי "אוקראינה המודרנית הוקמה כולה על ידי רוסיה הקומוניסטית", וכי היא מהווה "פיקציה גאו-פוליטית". עוד טען, כי האדמות במזרח אוקראינה הינן "חלק מהאדמות ההיסטוריות של רוסיה".

פוטין תקף בחריפות את אוקראינה, האשים אותה בגניבת גז מרוסיה והצהיר כי הצטרפותה לברית נאט"ו תהווה איום ישיר על ביטחונה של ארצו. לדבריו, אוקראינה מהווה "משטר בובות" המופעל על ידי ארצות הברית.

הכרה רוסית בעצמאותם של המחוזות הבדלניים מהווה צעד דרמטי, המנוגד להסכם מינסק שנחתם בין רוסיה ואוקראינה ב-2014, ומסלים את המתיחות הגבוהה ממילא ביניהן. צעד זה עשוי לשמש את פוטין כתירוץ לשליחת כוחות צבא רוסיים לדונייצק ולוהנסק, ובכך לפתוח רשמית מלחמה בין שתי המדינות.

בתום הערכת מצב ולאחר שיחות עם שורה של גורמים בינלאומיים, החליט שר החוץ יאיר לפיד להנחות את צוות שגרירות ישראל בקייב בירת אוקראינה לעבור למשרדים הקונסולריים שנפתחו בעיר לבוב במערב אוקראינה.

המשרד הקונסולרי בלבוב פועל להענקת מסמכי נסיעה לאזרחים ישראלים כבר מיום חמישי האחרון, והוא יסייע לאזרחים המעוניינים לצאת את המדינה בעיקר מהמעברים היבשתיים למדינות השכנות.

"משרד החוץ נערך לכל התפתחות, כולל אפשרות של יציאה יבשתית", נמסר ממשרד החוץ. "במסגרת זו בימים האחרונים ערכו הדיפלומטים הישראלים ששוגרו ללבוב, כמו גם אלה המשרתים בפולין, סלובקיה, רומניה, מולדובה והונגריה, סיורים למעברי הגבול עם אוקראינה וקיימו פגישות עם הרשויות במעברים, על מנת להבטיח מעבר של אזרחים ישראלים, שירצו לצאת מאוקראינה. משרד החוץ שב וקורא לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה מיד".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה