חדשות בעולם

על סף מלחמה: פוטין מציב למערב ולאוקראינה 3 תנאים לסיום המשבר

שיירה המונה יותר מ-100 משאיות עם חיילים עושה את דרכה לגבול אוקראינה. הערב יישא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום מיוחד על המצב בגבול רוסיה-אוקראינה

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
אא

הפרלמנט הרוסי אישר הערב (שלישי) כצפוי לנשיא ולדימיר פוטין לשלוח חיילים אל מחוץ לגבולות המדינה. מדובר בצעד שסולל את הדרך לפלישה רשמית לאוקראינה. זמן קצר לאחר אישור הפרלמנט, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי שיירה, המונה יותר מ-100 משאיות עם חיילים, עושה את דרכה לגבול אוקראינה.

הנשיא פוטין הציב למערב 3 תנאים לסיום המשבר: הפסקת משלוחי הנשק לאוקראינה, שלילת אפשרות שקייב תצטרף בעתיד לברית נאט"ו, והכרה בחצי האי קרים - שסופח לפני 8 שנים - כטריטוריה רוסית. יצוין כי הדרישה לשלילת הצטרפות עתידית של אוקראינה לברית נאט"ו נדחתה בתוקף על ידי ארה"ב ונאט"ו. הערב יישא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום מיוחד על המצב בגבול רוסיה-אוקראינה.

מוקדם יותר היום הורתה רוסיה שאנשי הסגל הדיפלומטי שלה באוקראינה יעזוב את המדינה – "כדי לשמור על חייהם ועל ביטחונם". בהודעת משרד החוץ הרוסי נמסר: "בנסיבות העכשוויות, העדיפות העליונה שלנו היא לדאוג לדיפלומטים ולעובדים הרוסים בשגרירות ובקונסוליות הכלליות".

כזכור, פוטין שרוסיה מכירה בריבונות של הבדלנים הפרו-רוסים על כלל השטחים במחוזות לוהנסק ודונייצק – ולא רק על השטחים בשליטתם. דברים אלו מגדילים את החשש מפלישה רוסית נרחבת וממלחמה עקובה מדם על מזרח אוקראינה ועל עיר הבירה קייב.

היום נמשכו חילופי האש בין הצבא האוקראיני למורדים הבדלנים. במערב ממשיכים לטעון כי הבדלנים הפרו-רוסיים יוזמים אותם כדי לספק לפוטין תירוץ לפלישה, שמטרתה "להגן" על אזרחיו. הצבא האוקראיני עדכן הבוקר ששניים מחייליו נהרגו ועוד 12 בני אדם נפצעו מירי ארטילרי של המורדים. עוד דיווח הצבא שזוהו 84 מתקפות ארטילריות של הבדלנים על כ-40 יישובים לאורך קו החזית. במקביל, בכיר במחנה הבדלנים טען הבוקר כי אוקראינה הרגה שלושה אזרחים באמצעות פיצוץ מטען צד בכביש במחוז.

שר החוץ הצרפתי הודיע הערב ש-27 המדינות החברות באיחוד אישרו פה אחד חבילת סנקציות נגד גורמים רוסים, בעקבות פלישת ארצם לאוקראינה. גם בריטניה וגרמניה על עיצומים נגד מוסקבה בעקבות פעולותיה במזרח אוקראינה. 

תגיות:חדשות בעולםפוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה