חדשות בעולם

אלו הסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד רוסיה. ומהן הבאות בתור?

ארצות המערב הטילו סנקציות קשות על מוסקבה, ומאיימים בסנקציות נוספות במידה ורוסיה תרחיב את הפלישה שלה לשטחים נוספים באוקראינה

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
אא

שורת מדינות במערב - ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, אוסטרליה וקנדה - הכריזו על סנקציות נגד רוסיה, בעקבות הכרזתה על הכרה בעצמאותם של שני המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה.

בין הסנקציות הקשות ביותר שעליהן הכריזו מדינות המערב בינתיים הן:

* הגבלות משמעותיות על שני בנקים מרכזיים ברוסיה.

* הקפאת הליך אישור הפעלת צינור גז ענקי בינה לבין גרמניה.

* הגבלות על יכולתה של מוסקבה לגייס הון ולהנפיק אגרות חוב.

* סנקציות אישיות על אוליגרכים הנחשבים לחלק מהמעגל הקרוב ביותר לפוטין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיגי המערב מציינים שמדובר רק בגל ראשוני של סנקציות, וכי יוטלו קשות מאלו אם רוסיה תרחיב את הפלישה שלה לשטחים נוספים באוקראינה.

החשש הכבד של אוקראינה ומדינות המערב הוא מפני מתקפה צבאית נרחבת של רוסיה נגד שכנתה, שעלולה להצית מלחמה של ממש שתערער את ביטחון אירופה כולה. להלן סקירה של הסנקציות שכבר הוטלו, ואלו שעוד בקנה – כולל איום בניתוקה של רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית ואף סנקציות אישיות נגד פוטין עצמו.

בריטניה הכריזה אתמול על סנקציות נגד 5 בנקים רוסיים. גם הנשיא ביידן הכריז על סנקציות נגד שני בנקים שהם קריטיים עבור פוטין והצבא הרוסי. מדובר בבנקים VEB ופרומסביזבנק, שברשותם נכסים בשווי כולל של 80 מיליארד דולר.

במערב מתכננים סנקציה קשה במיוחד, במסגרתה תנותק רוסיה ממערכת הסליקה הבנקאית הבינלאומית שמאפשרת העברת כספים בין בנקים ברחבי העולם. סנקציה כזו תפגע באופן מיידי בכלכלתה של רוסיה, ויהיו לה השפעות גם לטווח הארוך. במקרה כזה רוסיה תיפגע קשות, אך גם כלכלות בארה"ב ובגרמניה ייפגעו.

סנקציות אישיות הוטלו ביממה האחרונה על בכירים במעגל הקרוב ביותר לפוטין, אלו שתמכו  אישור ההכרה של שני מחוזות הבדלנים במזרח אוקראינה – דונייצק ולוהנסק. מדובר הקפאת נכסיהם ואיסור על כניסה שלהם למדינות שהודיעו על הסנקציות: האיחוד האירופי, בריסל ואוקראינה.

ארה"ב הכלילה ברשימת הסנקציות שהטילה גם אוליגרכים רוסים, מתוכם שלושה מיליארדרים רוסים – גנדי טימצ'נקו, בוריס רוטנברג ואחיינו איגור רוטנברג. גם פוטין עצמו נמצא על כוונת הסנקציות במערב. גם הגבלות על ייצוא טכנולוגיה מתקדמת לרוסיה נשקלות כעת במערב.

האם מלחמת רוסיה - אוקראינה מהווה כסימן לגאולה בפתח? הרב זמיר כהן ב-6 דקות שעושות לנו סדר:

תגיות:רוסיהסנקציותאוקראינהארה"בבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה