חדשות בעולם

מלחמת ענק פרצה: רוסיה תוקפת את אוקראינה מהמזרח, מהדרום ומהצפון

נשיא רוסיה פוטין הודיע על מלחמה של ממש נגד אוקראינה. הצבא הרוסי פלש למדינה השכנה מהמזרח, מהצפון ומהדרום. פיצוצים עזים ואזעקות

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

המלחמה פרצה: הלילה (חמישי) הכריז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על "פעולה צבאית מיוחדת" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. את הדברים אמר בנאום טלוויזיוני, ובו הדגיש כי רוסיה לא מתכוונת לכבוש את אוקראינה, אלא "להגן על אנשים ולפרז את אוקראינה". הוא ציין כי "הנסיבות דורשות פעולה נחרצת מצד רוסיה".

מיד לאחר דבריו של פוטין, פתח הצבא הרוסי במלחמה במזרח אוקראינה. הוא תקף את מזרח אוקראינה, פלש גם מבלארוס שבצפון, מחצי האי קרים שבדרום. פיצוצים נשמעו בקייב, חרקוב ובערים נוספות באוקראינה. ברקע אזעקות מקפיאות דם, נראים אזרחים אוקראינים רבים הנמלטים למערב אוקראינה, תוך ניסיון נואש להציל את חייהם.

המרחב האווירי באוקראינה נסגר כולו, והטיסות של החברות הישראליות בוטלו. לפי הערכות כ-8,000 ישראלים שוהים באוקראינה שנמצאת תחת אש רוסית מאז שעות הלילה.

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, קרא לישראלים לחצות את הגבול לפולין. "פונים לישראלים להגיע עצמאית למעברי הגבול ולחצות את הגבול לפולין. אנחנו נערכים בצד הפולני לקלוט ישראלים ולסייע להם לטוס לארץ. מקבלים עשרות ומאות טלפונים", אמר לכאן רשת ב'. אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

שר החוץ האוקראיני מסר כי "פוטין פתח במלחמה בקנה מידה מלא נגד אוקראינה. המתקפות בכל רחבי המדינה. זו מלחמת תוקפנות. אוקראינה תגן ותנצח. העולם יכול וחייב לעצור את פוטין. הגיע הזמן לפעול - רק עכשיו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יישא הבוקר נאום לאומה האמריקנית, ויציין את הסנקציות הקשות שיוטלו על רוסיה. בשיחתו עם נשיא אוקראינה זלנסקי, אמר ביידן: "גיניתי את המתקפה הבלתי מוצדקת של כוחות הצבא הרוסי. הוא ביקש ממני לקרוא למנהיגי העולם להתבטא בצורה ברורה נגד התוקפנות הבוטה של הנשיא פוטין, ולעמוד לצד תושבי אוקראינה". ביידן הבטיח שבמהלך היום ייפגש עם מנהיגי ה-G7 על מנת להמשיך לספק תמיכה וסיוע לאוקראינה ולעם האוקראיני.

דקות ספורות לפני שפוטין הודיע על תחילת המלחמה, קרא לו מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, להסיג את כוחותיו מאוקראינה.

מוקדם יותר הלילה אישר צבא אוקראינה כי המתקפה על אוקראינה הגיעה גם מכיוון בלארוס השוכנת מצפון, לא רחוק מקייב. לפי הרשויות האוקראיניות מתקפה נפתחה גם מחצי האי קרים מדרום, שאותו סיפחה רוסיה ב-2014.

לאחרונה מופצות בתקשורת ידיעות על נבואה של הגאון מוילנא שמתייחסת למלחמת רוסיה כסימן לגאולה בפתח. האם הידיעה נכונה? וכיצד יש להתייחס לכך? הרב זמיר כהן עושה סדר בדברים:

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה