חדשות בעולם

יהודי אוקראינה נקלעו לקו האש. משרד החוץ קורא לישראלים לעזוב מיידות

הקהילות היהודיות באוקראינה מונות עשרות אלפי איש. רבים מהם החליטו להישאר בבתיהם, למרות ההפגזות הכבדות

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
יהודים באוקראינה (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)יהודים באוקראינה (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

התקפה רוסית כבדה על אוקראינה החלה הלילה (חמישי), ועשרות אלפי יהודים נמצאים בקו האש. הרב אילן כהן, יו"ר איחוד הצלה באוקראינה, המתגורר בקייב ונמצא כעת באודסה, סיפר על המצב במדינה: "לפני שעה היו פיצוצים עזים, הוחלט להישאר בבתים ולראות מה הלאה. יש יהודים שאין לאן ללכת, אבל יש פה המון תוכניות לפינוי".

את משפחתו שלח הרב כהן כבר לפני זמן מה לישראל, בעקבות החששות מהמתקפה, אבל הוא עצמו החליט להישאר. "יש לנו היערכות חירום גדולה מאוד. יש שומרים מסביב לבניינים המרכזיים של הקהילה היהודית, אבל ברור שזה לא מה שיציל אותנו מטילי שיוט, ויש גם תוכניות מילוט למלונות באזורים מרוחקים יותר".

גם בעיר אומן שבאוקראינה, נותרו יהודים רבים המתגוררים בסמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. כזכור, רב הקהילה, הרב יעקב ג'אן, קרא לפני שבוע וחצי ליהודים המתגוררים באומן לעזוב את המדינה. "מי שהוא תייר כאן אז בוודאי עליו לעזוב עד יום רביעי את אוקראינה, ומי שמתגורר כאן עם משפחתו – אם בקל לו ויכול לצאת לחופשה עד יעבור זעם טוב שכך ייעשה". כאמור, למרות המתיחות הגואה, אחוז נכבד מאוד מהיהודים המתגוררים במקום החליט שלא לעזוב.

יודגש כי למרות שרוב הרבנים ושלוחי חב"ד במדינה, בעלי אזרחות ישראלית או אמריקאית, הם נשארו בה כדי להיות לצד בני קהילותיהם ברגעים קשים אלו, מתוך אחריות כבדה ומנהיגות.

משרד החוץ הישראלי פרסם הבוקר קריאה דחופה לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב מיד אל המדינות השכנות ממערב, דרך מעברי הגבול הבאים - Medyka לפולין, Vysne Nemescke לסלובקיה, Zahony להונגריה ו-Sighet לרומניה. בהמשך היום יוצב נציג ישראלי במעבר הגבול Planca למולדובה. לפי הערכות כ-8,000 ישראלים שוהים באוקראינה המופגזת, והמרחב האווירי נסגר לתקופה לא ידועה.

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, פנה לישראלים שנמצאים באוקראינה, וקרא להם לחצות עצמאית את הגבול לפולין. "פונים לישראלים להגיע עצמאית למעברי הגבול ולחצות את הגבול לפולין. אנחנו נערכים בצד הפולני לקלוט ישראלים ולסייע להם לטוס לארץ. מקבלים עשרות ומאות טלפונים", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "אנחנו כרגע נשארים פה".

אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? חובה לצפות:

תגיות:מלחמהרוסיהיהודיםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה