חדשות בעולם

הרוגים באוקראינה, הפגזות ופיצוצים ליד קייב: יהודים נסים מהמדינה המדממת

מלחמה של ממש משתוללת באוקראינה, כאשר הצבא הרוסי תוקף את שכנתו משלל חזיתות: ממזרח, מדרום ומצפון. הצבא האוקראיני מדווח על הרוגים ופצועים

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
אא

צבא אוקראינה מדווח הבוקר (חמישי) כי 50 חיילים רוסים נהרגו ושישה מטוסי קרב הושמדו במזרח המדינה. במקביל, דיווח משמר הגבול במדינה ששלושה חיילים אוקראינים נהרגו ו"כמה נפצעו" באזור חרסון שבדרום אוקראינה. הפגזות קשות נרשמו גם בעיר לבוב שבמערב המדינה, ופיצוצים נשמעו במריופול שבדרומה. לפנות בוקר החלה המתקפה הרוסית הנרחבת על אוקראינה משלל חזיתות: מאזור חבל הבדלנים שבמזרח, מחצי האי קרים שבדרום ומבלארוס שבצפון.

משרד ההגנה האוקראיני טען מצדו כי גם הכוחות הרוסיים סופגים אבדות, ומסר כי צבא אוקראינה נלחם "בכבוד" בתוקפים הרוסים. בשעות האחרונות הודיע הצבא האוקראיני כי הפיל חמישה מטוסים רוסיים ומסוק רוסי אחד במזרח המדינה, אולם משרד ההגנה הרוסי הכחיש בתוקף את הדיווח הזה, וטען כי הצליח לנטרל בסיסי אוויר ומערכות הגנה אוויריות של צבא אוקראינה.

משרד ההגנה בקייב פרסם קריאה לאזרחים האוקראינים, והפציר בכל מי שמוכן ומסוגל להחזיק נשק – להצטרף לכוחות המזוינים. משטרת אוקראינה הודיעה כי תחלק כלי נשק לווטרנים כדי שיוכלו לסייע במאמץ המלחמתי.

בינתיים הודתה אוקראינה כי המורדים הפרו-רוסים במחוז לוהנסק הצליחו לכבוש שם שתי עיירות שהיו עד כה בחזקתה של ממשלת אוקראינה. המורדים, הנתמכים בנשק רוסי ובתמיכת מוסקבה, מהווים גייס חמישי וחותרים להשתלט על שטחים נוספים באזור. במהלך הבוקר הצליחו המורדים בלוהנסק להפיל שני מטוסים אוקראיניים באזור שליטתם.

בתמונות מאוקראינה נראים פקקי תנועה אדירים, ותורות ענק בכספומטים. מיד עם פתיחת המתקפה הבוקר נסגר המרחב האווירי באוקראינה לטיסות אזרחיות. יהודים שנותרו במקום מנסים להימלט, ומשרד החוץ הישראלי הורה לישראלים למהר ולעזוב את המדינה המופגזת דרך המעברים היבשתיים.

יהודים, תושבי קייב ותיירים, נסים מאוקראינה. שליחי חב"ד שמואל ודבורי אסמן עזבו הבוקר את קייב ופנו מערבה, לכפר היהודי אנטבקה. "אנחנו כבר שעתיים בדרכים. מרחק שבדרך כלל לוקח 20 דקות", סיפר שמואל ל-ynet. אשתו דבורי הוסיפה: "לא דמיינו שזה מה שיקרה אבל גם אם היינו יודעים לא היינו יכולים לעזור. יש לנו פה קהילה שאנחנו מחויבים אליה, אנשים שאנחנו צריכים לדאוג להם, אנשים שאין להם את האפשרות לעלות לארץ. אז אנחנו פה עושים מה שצריך, שזה אומר הכנת מקלטים, איסוף כמויות של אוכל, מזרונים, מיטות".

שמואל ונחמי מתכננים לעזוב את אנטבקה ולהגיע לפולין. "הכי חשוב להיות רגועים, בלי פאניקה", מדגיש שמואל.

הרב הלל כהן משמש נציג איחוד הצלה ב-23 השנים האחרונות באוקראינה. את משפחתו שלח לישראל, והוא מותר לבדו באודסה. "כל הקהילות היהודיות נערכו כמו שצריך עם שמירה, עם מזון", הוא מספר. "אני לא מסוגל לעזוב את החבר'ה שחייתי איתם כל כך הרבה שנים, ולהראות להם שאני קם ובורח".

מוטי לבנהרץ, שליח חב"ד בקייב, אמר אף הוא כי הם נשארים בשביל היהודים שלא יכולים לעזוב. "אנחנו עדיין רוצים להאמין שפוטין לא באמת מתכוון להפציץ בתים ובניינים", הוא אומר. "כל המורים והשליחים נשארים פה. הולכים ללמד בזום. כרגע אנחנו לא עוזבים ולא בורחים".

במהלך הלילה החלה מוסקבה בתקיפה עזה כלפי אוקראינה באמצעות טילים ופיצוצים. מטות הפיקוד של הצבא האוקראיני בקייב ובחרקוב הותקפו בטילים, וכוחות רוסיים הגיעו לערים האוקראיניות מריופול ואודסה. שורה ארוכה של מנהיגים ברחבי העולם גינו הבוקר בתוקף את מעשיה של רוסיה. בהמשך היום צפוי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן להכריז על סנקציות חדשות נגד מוסקבה, זאת לאחר תיאום עם המדינות החברות בנאט"ו.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד דנים הבוקר אם להחריף את התגובה לנעשה במזרח אירופה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. בערב צפוי רה"מ לקיים דיון בקריה בתל אביב עם השר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ובכירים נוספים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמבקר הבוקר ביוון, התייחס למצב באוקראינה: "זהו רגע היסטורי מורכב מאוד - אני חש עצב מחשש לטרגדיה הומניטרית וחשש לפגיעה בחפים מפשע".

נשיאת מולדובה מאיה סנדו הכריזה על מצב חירום במדינה עקב האירועים באוקראינה. הנשיאה הוסיפה כי המדינה תהיה מוכנה לקלוט עשרות אלפי פליטים מאוקראינה.

אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? חובה לצפות:

 

 
 
תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה