חדשות בעולם

מלחמה באוקראינה: הרב הראשי לישראל מעודד את הרבנים המקומיים

הרב דוד לאו עורר להתפלל עבור יהודי אוקראינה ולהעתיר לסיום הלחימה. שר החוץ לפיד מגנה את הרוסים, ומבטיח סיוע הומניטרי לאוקראינה

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

מרחץ דמים: במתקפה הצבאית הרוסית שהחלה לפנות בוקר בהפצצות והפגזות על שורה של ערים – מחרקוב שבמזרח עד קייב שבמערב – יש גם קורבנות אזרחים. אחד מהם הוא ילד שנהרג מפגיעת פגז בבנין המגורים. עוד דיווח הצבא האוקראיני כי יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו עד כה מאש הצבא הרוסי ועשרות נוספים נפצעו.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שוחח הבוקר עם הרב משה אסמן והרב יעקב בלייך מאוקראינה, הרבנים הראשיים לאוקראינה, זאת על רקע המתקפה הקשה שחווים אזרחי אוקראינה.

מלשכתו של הרב לאו נמסר כי הרב שמע על התחושות של הקהילות בעקבות המלחמה שפרצה, וההתמודדות הקשה של יהודי אוקראינה. "בשעות אלו כל עם ישראל נמצא לצדכם, מתפללים עבורכם ומייחלים לסיום המלחמה ללא אבדות נוספות", אמר הרב הראשי.

מאז פרצה המלחמה, לא פוסק זרם הפניות לבתי חב"ד באוקראינה, בבקשות עזרה נואשות. הרב הראשי לאוקראינה, הרב משה אסמן, קרא לציבור לסייע לחב"ד בשעה קשה זו, "על מנת שנוכל להמשיך ולסייע לאלפי יהודים וישראלים במיוחד אלה הנמצאים בחזית המלחמה במזרח אוקראינה".

הרב יעקב דב בלייך מבקש מעם ישראל להתפלל עבור יהודי אוקראינה: "האנשים פה באוקראינה לחוצים מאוד ולא יודעים מה ילד יום, ואיך זה ייגמר ואיך זה יימשך, ואנחנו מתפללים ומבקשים מכולם להתפלל עבור היהודים באוקראינה, שיהיה שלום ולא יהיה נזק לאף אדם חס ושלום".

עוד הוסיף הרב הראשי לאוקראינה ותיאר כי כעת קשה מאוד להימלט, כיוון שבכל מקום בו יש בסיסים צבאיים - יש הפצצות כבדות. "מי שכבר עזב לפני כן - עשה צעד חכם", אמר.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד התייחס בחריפות למלחמה שפתחה רוסיה: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, וישראל מגנה את המתקפה", אמר. "יש זמן ליישב את המחלוקות - לישראל יש יחסים טובים עם רוסיה ועם אוקראינה ושמירה על שלום האזרחים הישראלים שם היא בראש סדר העדיפויות שלנו". לפיד הוסיף והדגיש כי "מדינת ישראל מוכנה ונערכת לסייע הומניטארית לאוקראינה".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד דנים בשאלה האם יש להחריף את התגובה לנעשה במזרח אירופה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. בערב צפוי בנט לקיים דיון בקריה בתל אביב עם השר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ובכירים נוספים.

הנשיא ביידן אמר מקודם יותר הבוקר: "רוסיה תהיה האחראית הבלעדית על ההרס והמוות שתגרום, וארצות הברית ובעלות בריתה יגיבו בצורה נחרצת ומאוחדת. העולם יגרום לרוסיה לשאת בהשלכות מעשיה". בהמשך היום, יישא ביידן הצהרה לעם האמריקני בו יכריז על סנקציות חריפות יותר נגד מוסקבה.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר היום לאומה האוקראינית כי "ניתקנו יחסים עם רוסיה, הם תקפו אותנו כמו הנאצים במלחמת העולם השנייה". מוקדם יותר הפציר זלנסקי במערב כי יטילו סנקציות קשות על פוטין עצמו. שר החוץ האוקראיני דרש אף הוא ש"העולם יפעל באופן מיידי" בתגובה לתוקפנות הרוסית. עוד דרש להטיל על רוסיה סנקציות כבדות יותר מאלו שהוטלו עליה, לבודד לחלוטין את רוסיה בכל הדרכים האפשריות, לספק לאוקראינה נשק וציוד, סיוע כלכלי וסיוע הומניטרי.

האיחוד האירופי צפוי להכריז בתוך שעות מהן הסנקציות שיטיל על רוסיה. נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, קרא להפעיל נגד רוסיה את הסנקציה שנחשבת לנשק יום הדין: ניתוקה ממערכת הסליקה הבינלאומיתSWIFT ,, צעד שיבודד אותה במידה רבה מהכלכלה העולמית. ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי הסנקציות צריכות לפגוע ישירות בנשיא פוטין ובממשלו.

על פי ההערכות, כ-8,000 ישראלים נמצאים כעת באוקראינה, זאת בנוסף לאלפי יהודים אוקראינים, תושבי המדינה המדממת. משרד החוץ הישראלי קורא לאזרחי ישראל וליהודים באוקראינה לעזוב מיידית את המקום, לפנות מערבה ולחצות את הגבול דרך היבשה לפולין. אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? הרב זמיר כהן בסרטון מרתק:

אנא התפללו לשלומם של יהודי אוקראינה:
(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.
תגיות:הרב דוד לאואוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה