סיון רהב מאיר

"משימה מלאת אחריות": סיון רהב מאיר על המסרים הטמונים בהקמת המשכן

אפילו מלאכה חשובה כמו מלאכת המשכן צריך להפסיק פעם בשבוע, כשהשבת מגיעה. כמה נקודות מעניינות על פרשת השבוע שחלפה, ויקהל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חמישה דברים על פרשת "ויקהל":

  • רוב הפרשה מוקדש להקמת המשכן, כלומר לבניית המרכז הרוחני של העם, במהלך המסע במדבר. כל מסע צריך "לב" כזה, משכן, שנותן מטרה וכוח.

  • הפרשה מתחילה באזכור קצר של השבת: שישה ימים צריך לעשות מלאכה, לבנות את המשכן ואת העולם כולו, אבל אפילו מלאכה חשובה כמו מלאכת המשכן צריכה להפסיק פעם בשבוע, כשהשבת מגיעה. שישה ימים אנחנו כובשים את המרחב, ויום אחד מרפים.

  • ועוד בפרשה: פרשנינו מסבירים שבניית המשכן מזכירה שצריך לתעל את היופי, האומנות והאסתטיקה בחיים לכיוון חיובי, קדוש ומרומם. הרבה אנרגיה יצירתית הושקעה במשכן, בכלים, בבדים, בצבעים ובחומרים. התורה לא מתעלמת מהעולם הזה ומהיופי שלו. היא מנסה לנצל אותם למטרות רוחניות, שיעוררו את הלב לדברים טובים.

  • אחד הפעלים שמופיע בפרשה הכי הרבה הוא – "ויעש". יש דגש רב על עשייה, על אקטיביות. עם ישראל יצא ממצרים אבל הוא לא מקבל חופשה במדבר, אלא משימה מלאת אחריות. הפעלתנות הזו היא מסר לדורות, לחיות בעולם הזה מתוך רצון לעשות ולפעול, כל הזמן.

  • השבת שחלפה מכונה גם "שבת שקלים". לקראת פורים, מוציאים ספר תורה נוסף מארון הקודש וקוראים בו פרשה מיוחדת על תרומת מחצית שקל. זוהי תזכורת למצוות הצדקה, לתפיסת עולם שבה לא משתעבדים לכסף אלא יודעים לתת אותו.

תגיות:משכןסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה