חדשות בעולם

נשיא אוקראינה מתחנן ליהודים: "התפללו לסיום המלחמה המאיימת"

וולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה ביקש מרבה הראשי של המדינה, שהיהודים יתפללו לשלומם של כל תושבי המדינה

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
בעיגול: נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי (צילומים: shutterstock)בעיגול: נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי (צילומים: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש שכל היהודים בארצו יתפללו לשלומם של תושבי אוקראינה ולסיום המלחמה במדינה. את הדברים אמר זלנסקי בשיחה עם רבה הראשי של אוקראינה, הרב יעקב בלייך.

"הנשיא זלנסקי התקשר אלי היום, וביקש שכל יהודי באוקראינה יתפלל עבורנו, עבור הביטחון של כל אדם באוקראינה, ועבור סיומה של הפלישה הרוסית לתוך מדינתנו", מסר הרב בלייך. "זלנסקי אמר לי שלרוסים יותר חיילים מאיתנו, אבל לחיילים שלנו יש יותר נחישות מהרוסים. אנחנו צריכים את התפילות שלכם שנצליח. הפלישה הרוסית מאיימת על כל יהודי באוקראינה. 'הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל'".

"ממשלת אוקראינה תמכה בקהילה היהודית מאז שזכתה לעצמאות ב-1991, ותמיד הגנה על היהודים ברחבי המדינה", הוסיף הרב בלייך, והבהיר: "הקהילה היהודית היא חלק בלתי נפרד מאוקראינה, וכולנו עומדים יחד עם הממשלה והצבא האוקראינים". עוד ציין הרב בלייך: "אני גם לא צריך להזכיר שהנשיא זלנסקי וראש הממשלה לשעבר של אוקראינה הם יהודים".

כידוע, נשיא אוקראינה זלנסקי הוא יהודי הנחשב לאוהד ישראל. הוא אינו מסתיר את זיקתו ליהדות ואת העובדה שביקר בישראל מספר פעמים. בנאום ההשבעה שלו לנשיאות ב-2019, אמר: "אנחנו צריכים להיות כמו ישראל בהגנה על האדמה שלנו".

וולדימיר זלנסקי בביקור בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל במערבי)וולדימיר זלנסקי בביקור בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל במערבי)

הרב בלייך עזב את אוקראינה ימים ספורים לפני תחילת המלחמה, וכעת הוא בארה"ב. "בתוך קייב יש משהו כמו 8-9 קהילות יהודיות", הוא מספר ל'קול חי'. "סייעתי לצאת לכל מי שרצה לצאת, עד יום חמישי. ביום חמישי יצא מקייב אוטובוס ועוד 20 רכבים, שבהם 100 איש. רבים לא רצו לצאת, ונשארו בקייב".

היהודים שנותרו בקייב – נשארו נצורים במקלטים תת קרקעיים בעקבות המתקפה הרוסית המאסיבית. העוצר על הבירה האוקראינית החל, כזכור, בשבת ב-17:00 אחר הצהריים, והוא יימשך עד יום שני בבוקר.

אנא התפללו לשלום יהודי אוקראינה, ולעצירת המלחמה:

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? הרב זמיר כהן מגלה את הסוד:

תגיות:רוסיהיהודיםאוקראינהתפילהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה