חדשות בעולם

כוחות רוסיים בחרקוב: קרבות עזים בין הצבאות. הקרמלין קורא למו"מ בבלארוס

קרבות עזים ברחבי העיר חרקוב בין הצבא הרוסי לחיילים האוקראיניים הצבא הרוסי השתלט על שני ערים גדולות בדרום אוקראינה: חרסון וברדיאנסק

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כוחות רוסיים נכנסו הבוקר (ראשון) לחרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה. החיילים האוקראיניים נאבקים בצבא הרוסי, וקרבות ירי מתחוללים ברחובות העיר. "רכבים רוסיים נכנסו לחרקוב, כולל למרכז העיר", הודיע המושל האזורי, אולג סינגובוב. "הכוחות האוקראיניים החמושים משמידים את האויב. אנחנו מבקשים מהתושבים לא לצאת החוצה. אל תעזבו את המקלטים!".

תיעודים מרחבי העיר מראים רכבים קלים של הצבא הרוסי נוסעים ברחוב בחרקוב שבצפון-מזרח אוקראינה, וכן טנק בוער. יריות והדי פיצוצים נשמעים.

הצבא הרוסי הודיע הבוקר כי הוא "כיתר לחלוטין" שתי ערים גדולות שנמצאות בדרום אוקראינה – את הערים חרסון וברדיאנסק. בעיר חרסון מתגוררים 290,000 תושבים, ובעיר ברדיאנסק – 110,000.

נשיא אוקראינה וולדמיר זלנסקי קורא לתושבים ברחבי העולם להגיע ולסייע לכוחות האוקראינים. "הקמנו לגיון בינלאומי של מתנדבים זרים. בואו להתנדב ולסייע לכוחות האוקראיניים. זו תהיה ההוכחה העיקרית לתמיכה שלכם במדינה שלנו", אמר. זלנסקי ציין שהכוחות הרוסיים תוקפים גם תשתיות אזרחיות, "וגם אמבולנסים", לדבריו.

הקרמלין מסר הבוקר שמשלחת רוסית הגיעה לבלארוס לצורך ניהול מו"מ עם אוקראינה, וכי הם מחכים לאוקראינים שיגיעו לבלארוס לצורך משא ומתן. נשיא אוקראינה אמר בתגובה כי "קיום שיחות בבלארוס היה אפשרי, אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה משטח בלארוס".

בסרטון שפרסם זלנסקי הוא אמר: "אני מודע להצעה הרוסית לשבת למשא ומתן במינסק, אני בעד, רק אם לא היו תוקפים את אוקראינה משם, הצענו לרוסיה לקיים מו"מ בבאקו, איסטנבול ובוורשה, או כל מדינה אחרת בעולם שממנה לא עפות רקטות וטילים על אוקראינה".

רשת CNN דיווחה כי ילד בן שש נהרג וכמה אזרחים נפצעו מירי כבד ברובע המערבי של קייב. בין הפצועים ישנם 2 בני נוער.

גורם אמריקני בכיר אמר לרשת ABC כי הכוחות הרוסים הלוקחים חלק בפלישה לאוקראינה מתוסכלים מכך שהקרבות נגד האוקראינים קשים מכפי שחשבו. לפי הדיווח, חייל רוסי אחד נשמע אומר בקשר כי "אנחנו לא יודעים במי לירות, כולם נראים כמונו". דימה, תושב קייב, צוטט בכאן רשת ב', באמרו: "קייב מוכנה להגנה, יש פה עשרות אלפי אנשים עם נשק שלא מוכנים לוותר. זו עיר גדולה ומסובכת מבחינת בנייה, יש בה נהר - זה יכול להיות גיהנום לצבא הרוסי".

 
תגיות:רוסיהאוקראינהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה