חדשות בארץ

ישראל תשלח 100 טון ציוד הומניטארי לאזרחי אוקראינה: "מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט למלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה: "מקווים שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90)(צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הממשלה למלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה. הוא ציין כי "אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת", אך נמנע מלהזכיר את המעורבות הרוסית.

"בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטאריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, והוסיף כי "אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי".

רה"מ הבטיח שישראל תשלח ציוד הומניטארי לאוקראינים, ותסייע לכל ישראלי שנמצא בגבול ורוצה לחזור הביתה. "ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטארי ישראלי לאזרחים שנמצאים גם באזורי הקרב, ולאלה שמנסים לצאת. ערכות לטיהור מים, ציוד רפואי ותרופות, וגם אוהלים, שמיכות, שקי שינה וציוד נוסף שיכול לסייע לאזרחים שנמצאים מחוץ לביתם במזג אוויר חורפי וקר", אמר בנט. "במקביל, משרד החוץ ועובדיו עושים לילות כימים על מנת לסייע לישראלים שנמצאים בגבול ורוצים לצאת משם הביתה. בהזדמנות הזאת, אני רוצה להודות להם. אתם עושים עבודת קודש"

רה"מ ציין שהערב יתקיים דיון בקבינט על השלכות הלחימה על ישראל מבחינה מדינית, כלכלית, קליטת עלייה ועוד. "בשבועות האחרונים נערכנו היטב לרגעים האלה, ולכן משרד החוץ, הסוכנות היהודית ואחרים מתפקדים היטב. גם מבחינת מלאי מזון, והשלכות אפשריות על כלכלת ישראל, אנחנו ערוכים. אני שוב רוצה להביע תקווה, בשם כולנו, לחזרת השלום והשקט לאוקראינה", אמר בנט.

מוקדם יותר הורה שר החוץ יאיר לפיד לרכז מאמץ בסיוע לאזרחים הישראלים העומדים בתורים במעברי הגבול ובהעברת סיוע הומניטרי לאוקראינה, שהעבירה רשימת ציוד לו היא נזקקת.

על פי נתוני משרד החוץ, כ-6,000 ישראלים נותרו באוקראינה המופגזת. כ-2,000 אזרחים ישראליים הצליחו לצאת מאוקראינה. כיוון שמעברי הגבול לפולין עמוסים מאוד, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראליים להשתמש במעברי הגבול היבשתיים להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה.

אזרחים ישראליים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

תגיות:נפתלי בנטאוקראינהסיועציוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה