חדשות בעולם

"הלב כבד": שליחת חב"ד בקייב נאלצה לעזוב את ביתה בפעם השנייה

שמונה שנים לאחר שעזבו את ביתם המופצץ בעיר לוגנסק, משפחתה של הרבנית חנה גופין, שליחת חב"ד בקייב, שוב נאלצת לעזוב את הבית החדש כדי לצאת משטח האש: "כולנו חווים את זה פעם שנייה ויש לזה השלכות לא פשוטות"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה הוא עתיק יומין. אמנם לא כולנו בקיאים בפרטיו, אבל ישנם יהודים שחוו כבר על בשרם את תוצאות הקרבות הקודמים בין שתי המדינות. שליחת חב"ד בקייב, הרבנית חנה גופין, סיפרה היום (ראשון) לאתר ynet כיצד היא ומשפחתה עזבו בימים האחרונים את בית חב"ד בעיר, שמונה שנים לאחר שהפגזות הרוסים הרסו את ביתם הקודם בעיר לוגנסק. 

הרבנית ובעלה הינם שליחי חב"ד למעלה מעשרים שנה, ובשנת 2014 היו כאמור שליחים בעיר לוגנסק. סבב הלחימה הקודם בין רוסיה ואוקראינה, סביב סיפוח חצי האי קרים, הוביל להפצצות של רוסיה על אוקראינה, וגרם לבני הזוג לעזוב את ביתם כדי להימלט מאש הקרבות. מאז הם הפכו לשליחים בקייב וכעת, כאמור, הסיפור חוזר על עצמו מבחינתם.

"אנחנו חווים את זה כבר פעם שנייה", סיפרה הרבנית בראיון, "בשבילנו קייב זאת עיר שאנחנו גרים בה רק חמש שנים. לפני כן גרנו 16 שנה בלוגנסק. הילדות של הילדים שלנו הייתה שם. ב-2014, כשהכול החל, זה פשוט התחיל בבית שלנו. חטפנו פגז – ובלית ברירה עם בעלי והילדים פשוט היינו צריכים לעזוב. עזבנו ברכבת האחרונה לקייב".

כעת, מספרת הרבנית, היא ומשפחתה נמצאים בעיר צ'רנוביץ, שם הם זוכים להכנסת אורחים בבית חב"ד המקומי. היא מספרת שהיא ובעלה דאגו לארוז מראש תיקים לכל צרה שלא תבוא, והחביאו אותם בחדר צדדי כדי לא להפחיד את הילדים. היא סיפרה גם שטרחו למלא מראש את מיכל הדלק ולהצטייד במיכל נוסף. "אתם פוגשים אותי בימים סוערים מאוד", שיתפה. "אני שומעת את מה שאתם מדברים ורואה את התמונות, והלב שלי כבד. זה קשה. זה קורה ממש בבית שלי".

על העובדה שהיא חווה את ההפצצות כבר בפעם השנייה סיפרה: "אנשים ששומעים מתפלאים על צירוף המקרים הנדיר, אבל צריך להבין שעשרות אלפי תושבים שגרים היום בקייב, גרו קודם במזרח אוקראינה. כולנו חווים את זה פעם שנייה ויש לזה כמובן השלכות וזה לא פשוט".

תגיות:רוסיהיהודיםאוקראינהחב"דקייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה