חדשות בעולם

היום החמישי למלחמה: גם בלארוס תצטרף למתקפה הרוסית?

במערב מעריכים שגם בלארוס תצטרף לפלישה. באוקראינה חוששים. היום יחלו שיחות מו"מ על הפסקת אש

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלחימה העזה באוקראינה נמשכת ונכנסת ליומה החמישי: היום (שני) צפוי להתחיל מו"מ על הפסקת אש בגבול עם בלארוס. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ואמר לו כי היממה הקרובה היא קריטית עבור אוקראינה. בתגובה, הבטיח ג'ונסון לשלוח סיוע הגנתי לאוקראינה. כזכור, אתמול הביע זלנסקי פסימיות מסיכויי ההצלחה של שיחות המו"מ.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח הלילה מפי גורם אמריקני, כי בלארוס קיבלה החלטה להצטרף ללחימה לצד רוסיה. לפי הגורם, המהלך עשוי לצאת לדרך כבר ביממה הקרובה. "זה ברור שבלארוס היא שלוחה של הקרמלין", אמר הגורם.

פיצוצים עזים נשמעו במהלך הלילה בקייב בירת אוקראינה ובאזור העיר חרקוב. הכוחות הרוסיים ממשיכים להפגיז את הערים האוקראיניות.

היום בצהריים צפוי הנשיא ג'ו ביידן לשוחח עם בעלות בריתה של ארה"ב, על מנת לתאם תגובה מאוחדת מצד המעצמות.

ובינתיים, כמעט כל העולם גינה את רוסיה על הפלישה לאוקראינה. מנגד, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו סירב לגנות את רוסיה, ואמר כי ברזיל תישאר נייטרלית בנושא. "אנחנו אומות אחיות", אמר. עם זאת, ברזיל הצביעה בסוף השבוע בעד הגינוי לפלישה הרוסית.

מנשיא סוריה, בשאר אסד, קיבל פוטין תמיכה מובהקת. לפי הצהרה שפרסמה לשכת הנשיאות הסורית, אסד שוחח ביום שישי האחרון בטלפון עם הנשיא הרוסי ואמר לו שסוריה תומכת בעמדתו בנוגע לאוקראינה ומאמינה שהפלישה אליה היא "תיקון של ההיסטוריה". גם סין והודו סירבו לגנות את פוטין. סין האשימה כי ארה"ב מלבה את האש במזרח אירופה. שגרירות סין במוסקבה הכריזה כי ארה"ב מהווה איום על שלום העולם.

עשרות מדינות מערביות מעניקות נשק וסיוע לצבא האוקראיני, ביניהן ארה"ב, שתספק לקייב כלי נשק בהיקף של 350 מיליון דולר. גם בריטניה, גרמניה, שבדיה, דנמרק, בלגיה ופינלנד יספקו כלי נשק בעלויות גבוהות. אוקראינה תקבל תמיכה כלכלית צבאית גם מהאיחוד האירופי, שלראשונה בתולדותיו יממן נשק למדינה שנמצאת במלחמה.  

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהבלארוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה