חדשות בעולם

דיווח: פוטין שלח 400 שכירי חרב שהסתננו לקייב. הפקודה: לרצוח את זלנסקי

על פי הדיווח ב"טיימס" הבריטי, שבועות לפני הפלישה שלח פוטין 400 שכירי חרב, אנשי מיליציית וגנר, על מנת לרצוח את זלנסקי, ולהכין את הקרקע לפלישה הרוסית

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
ולדמיר זלנסקי (צילום: shutterstock)ולדמיר זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח יותר מ-400 שכירי חרב רוסיים על מנת לרצוח את הנשיא זלנסקי, ולערער את היציבות בבירה האוקראינית – כך מדווח הבוקר (שני) ה"טיימס" הבריטי.

על פי הדיווח, שכירי החרב הצליחו להסתנן לקייב 5 שבועות לפני הפלישה הרוסית. מטרתם היא להקל את התקדמות הכוחות הרוסיים, וכן לרצוח את הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ובכירים אחרים בממשלתו, על מנת להכין את הקרקע לקראת השתלטות רוסית על הבירה.

שכירי החרב, לפחות בחלקם, הם אנשי "קבוצת וגנר", מיליציה פרטית המופעלת על ידי אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של פוטין. בתמורה לפעילותם הובטח להם סכום עתק.

בימים האחרונים נרשמו בקייב אירועי ירי וקרבות רחוב רבים. נראה כי אלו משתפי פעולה רוסים, שאינם לבושים במדי הצבא הרוסי – אך הם מקבלים הוראות מהקרמלין, וזורעים בהלה בבירה האוקראינית. זו הסיבה לכך שהוכרז בקייב עוצר בן 36 שעות, תוך הודעה כי כל מי שיתהלך ברחובות בזמן הזה ייחשב לאויב ולסוכן של הקרמלין.

במהלך הלילה האחרון התבקשו שוב תושבי קייב לישון במקלטים, זאת בעקבות אזהרות של ראש העיר, ויטלי קליצ'קו. "הלילה שוב הולך להיות קשה", אמר אמש. "אני מבקש מהתושבים לישון במקלטים". קליצ'קו הוסיף כי העיר מכותרת מכל הכיוונים על ידי הצבא הרוסי, אין דרך לפנות אזרחים, והעיר נמצאת על סף משבר הומניטרי.

על פי הערכות, קרוב ל-400 אלף אזרחים אוקראינים נמלטו עד כה אל המדינות השכנות, בהן פולין, רומניה וסלובקיה. מדובר בעיקר בנשים וילדים, כיוון שאוקראינה הכריזה על חובת גיוס כללי, ואינה מאפשרת לגברים בגילאי 18-60 לצאת מגבולותיה. 

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה