חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד השוטרים שתקפו את הצעיר החרדי בירושלים

כחודש לאחר האירוע הקשה שבו הותקף הצעיר החרדי חיים מזרחי, הגישו במח"ש כתבי אישום כנגד השוטרים. הם מואשמים בתקיפת אזרח ובשיבוש הליכי משפט

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
חיים מזרחי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)חיים מזרחי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד השוטרים שתקפו את הצעיר החרדי חיים מזרחי בשכונת גאולה בירושלים. שניים מהשוטרים מואשמים בתקיפת אזרח, ושוטר שלישי שהיה מעורב מואשם בעבירת שיבוש הליכי משפט לאחר שהגיש דו"ח פעולה שאינו נכון.

האירוע המדובר התרחש בחודש שעבר. מזרחי יצא מהחנות בה הוא עובד בשכונת גאולה, כשבסמוך למקום התקיימה הפגנה. במקום חלפה ניידת של שוטרים סמויים, ללא סימני זיהוי עליהם. בגלל פקק התנועה שנגרם במקום וכתוצאה מההפגנה, הקצין הנוהג בניידת הסמויה ביצע עקיפה ופגע ברכב אחר.

מזרחי העיר לשוטרים, והקצין בתגובה יצא מהרכב והבהיר לו כי מדובר בניידת והדף אותו מהמקום. מזרחי התרחק מעט מהמקום כשהוא מגיב בקול על התנהלותו של הקצין, ובתגובה הקצין יצא שנית מהרכב והחל להפעיל כלפיו אלימות. שוטרים נוספים שהבחינו בהתרחשות הצטרפו לשוטר התוקף, עצרו והפעילו אלימות כלפיו.

כתוצאה מתקיפת השוטרים, סבל מזרחי מכאבים עזים. הוא נאלץ להתאשפז ונזקק לטיפול רפואי פיזי ונפשי. בתחילת החודש הוא אף דיבר בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת, שם פרץ בבכי וסיפר על התחושות הכואבות שחווה: "זה לא בסדר שאני פוחד לצאת לבד ובהם לא מטפלים. לא רוצה שלאף אחד זה יקרה".

עו"ד יוספי מזר, שמייצג את מזרחי, אמר: "אנחנו מברכים על החלטת מח"ש להגיש כתב אישום. מדובר באירוע חמור ביותר, שבו לא זאת בלבד שהשוטרים היכו ללא סיבה את מרשנו, אלא לאחר מכן גם ניסו לשבש הליכי משפט. אנחנו מצפים שבית המשפט ימצה את הדין עם השוטרים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם פתיחת החקירה ולאחר בחינת חומר הראיות במחלקת משמעת, הוחלט כי הקצין יורחק מעבודה עם קהל, והשוטרים המעורבים באירוע ישובו לעבודה. כתב האישום אשר הוגש היום טרם התקבל במחלקת משמעת. מיד עם קבלתו יוזמנו הקצין והשוטר הנוסף לשימוע לצורך שקילת המשך שירותם בחיל, כמקובל במקרים בהם שוטר מועמד לדין".

חיים מזרחי ל"עודד בדרכים": "לא מצליח להירדם, יש הזיות וסיוטים"

תגיות:כתב אישוםמח"שחיים מזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה