חדשות בעולם

היום השישי למלחמה | הרוסים צפויים לכתר את קייב במצור מכריע. חשש מקרבות קשים

מאות כלי רכב צבאיים נמצאים פחות מ-50 ק"מ מקייב. בארה"ב חוששים ממראות קשים של לחימה תוך עירונית

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
 בניין מגורים שניזוק בהפצצה אווירית בקייב, בירת אוקראינה (צילום: shutterstock) בניין מגורים שניזוק בהפצצה אווירית בקייב, בירת אוקראינה (צילום: shutterstock)
אא

חברת הלוויינים האמריקנית MAXAR עדכנה הלילה (שלישי), על פי נתוני לוויין עדכניים, כי הטבעת סביב קייב מתהדקת: שיירת כוחות רוסיים, המונה מאות כלי רכב צבאיים, עושה את דרכה לכיוון בירת אוקראינה. שיירת הענק, שאורכה 64 ק"מ, נמצאת כבר במרחק של פחות מ-50 ק"מ מקייב.

עוד דיווחה חברת הלוויינים כי כוחות נוספים נערכים בבלארוס סמוך לגבול. הכוחות כוללים כוחות קרקע נוספים ויחידות מסוקי תקיפה קרקעיות.

תדרוך מסווג למחוקקים התקיים בבית הלבן. שם נאמר שסביר להניח שבאמצעות הנחיל הרוסי המכריע, רוסיה תכניע את קייב. "רוסיה צפויה להביא למצור על קייב. מראות קשים של לחימה תוך עירונית צפויים באזור", נאמר בתדרוך.

הלילה שוחח שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "כל עוד אנחנו תחת מתקפה רוסית אנחנו צריכים עוד כלי נשק, ועוד סנקציות", אמר שר החוץ האוקראיני. לאחר השיחה גינה בלינקן את פלישתה של רוסיה לערים אוקראיניות והריגת אזרחים. קולבה ציין שבלינקן הבטיח לו סיוע כלכלי מארה"ב.

מנגד, בבית הלבן טוענים שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא ישלח חיילים לאוקראינה. "זה עלול להביא למלחמה שלנו עם רוסיה, וזה משהו שאנחנו לא מתכננים להיות חלק ממנו", אמרה דוברת הבית הלבן. עם זאת, ארה"ב הבטיחה סיוע צבאי לאוקראינה בהיקף של 350 מיליון דולר.

מדינות נוספות באירופה הודיעו על משלוחי נשק מתקדם לאוקראינה. בין המדינות פינלנד, שתשלח 2,500 רובי סער ו-1,500 טילי נ"ט, לצד תחמושת ואספקה נוספת. גרמניה הודיעה שתוסיף 100 מיליארד אירו לתקציב הביטחון שלה בשנה הנוכחית. האיחוד האירופי הודיע שיספק כלי נשק קטלניים למדינה הנמצאת במלחמה, בהיקף של 450 מיליון אירו. זוהי הפעם הראשונה בתולדותיו של האיחוד האירופי, שהוא מעביר נשק למדינה שנמצאת במלחמה.

רוסיה, מצידה, תוקפת את מדינות המערב שמזרימות תחמושת לאוקראינה. "מדינות אלו יישאו באחריות אם בכלי הנשק הקטלניים הללו ייעשה שימוש נגד צבא רוסיה", מסר הקרמלין.

האו"ם עדכן כי לפחות 406 אזרחים אוקראינים נפגעו או נהרגו, מתוכם 102 נהרגו בימים האחרונים. כך לפי נתונים שהציג מרטין גריפית'ס. 

"מספרם האמיתי של האזרחים ההרוגים יכול להיות גבוה בהרבה", אמר מתאם הסיוע של האו"ם לעניינים הומניטריים בחירום, "מכיוון שהרבה נפגעים מדווחים טרם אושרו. התמונה קודרת ועלולה להחמיר עוד יותר". מספר הפליטים האוקראינים שעברו למדינות השכנות עלה לכ-520 אלף בני אדם, והמספר עולה מדי שעה.

תגיות:רוסיהאוקראינהקייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה