חדשות בארץ

רומן זדורוב בבית המשפט: "אין לי קשר לרצח. הלכתי לכלא בגלל הטיפשות שלי"

"לא רצחתי את תאיר", אומר רומן זדורוב על דוכן העדים, "בגלל הטיפשות והנאיביות שלי הלכתי לכלא. היה קל לשבור אותי"

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
זדורוב (צילום: דוד כהן / פלאש 90)זדורוב (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הבוקר (שלישי) נפתח שלב טיעוני ההגנה במשפט החוזר של רומן זדורוב. עד ההגנה הראשון הוא זדורוב עצמו, ובהמשך יעידו אנשים נוספים, ביניהם ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית.

זדורוב, שהואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל בקצרין בדצמבר 2006, חזר וטען כי הוא חף מפשע. "לא רצחתי את תאיר ואין לי שום קשר לרצח הזה. המצב הנפשי שלי לא היה טוב. היה קל לשבור אותי. בגלל הנאיביות והטיפשות שלי הלכתי לכלא", אמר זדורוב בתוקף. הסנגור עו"ד ירום הלוי שאל את זדורוב בתגובה מדוע הודה ברצח, אם לא ביצע אותו. זדורוב השיב: "זה לא היה בבת אחת, זה היה תהליך. אמרו הרבה דברים בדרך והייתי בהלם. אמרו לי ששיקרתי בפוליגרף, אמרו לי שמצאו דם על הכבל של הכלים שלי. אמרתי שאני לא רוצה לשבת במאסר עולם על רצח שלא עשיתי, והוא אמר שהדרך היחידה זה להגיד שאני רצחתי. אבל אני לא זוכר שום דבר, בגלל הלחץ... לא זוכר את הדברים האלה".

זדורוב נשאל על אוסף הסכינים בביתו וענה כי "אצלי יש הרבה סכינים. בארגז העבודה סכינים יפניות ובבית שלי סכינים אחרות. אני אוהב לאסוף סכינים, זה תחביב".

מידע נוסף שעשוי לחזק את ההכנה פורסם אתמול בחדשות 12: בדיקה שערכה המשטרה לממצאים מזירת הרצח הצביעה על כך שלא נמצאה כל התאמה ל-DNA של זדורוב על תאיר ראדה, וכן לא נמצא DNA של ראדה על זדורוב. זוהי בדיקה שמסקנותיה זהות ל-2 בדיקות קודמות. בין המוצגים שנבדקו: סכין, חולצות, מכנסיים ונעליים.

אמנם בפרקליטות למכון לרפואה משפטית העדיפו שאת אפיון ה-DNA במשפט יבצעו מומחי המכון. למרות זאת ביקשה הפרקליטות מהמשטרה לבצע הפעם את הבדיקה, שכבר בוצעה פעמיים, תוך שימוש בטכנולוגיה חדשה.

"לא נמצאה עדות לתרומותו של זדורוב לפרופילי ה-DNA שהתקבלו מבגדיה של תאיר ראדה", טען המומחה המשטרתי, והוסיף: "לא נמצאה עדות לתרומתה של תאיר ראדה לפרופילי ה-DNA שנבדקו בתיק".

רצח תאיר ראדה ז"ל התרחש בדצמבר 2006. רומן זדורוב, אזרח אוקראינה ופועל בניין שעבד כרצף בבית הספר שבו למדה ראדה, הואשם ברצח ונידון למאסר עולם. הוא הגיש מספר ערעורים, ובמאי 2021 הורה שופט בית המשפט העליון חנן מלצר על עריכת משפט חוזר לרומן זדורוב. הוא שוחרר מבית הכלא, וכעת שרוי במעצר בית בתנאים מגבילים.

תגיות:רומן זדורוברצחתאיר ראדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה