סיפורים קצרים

האישה שרצתה להכין צרכי שבת, לא חלמה שהישועה תבוא בצורה כזו...

עיכוב בלוויה, תקלה ב"ווייז", ואישה אחת שהספיקה, בהשגחה פרטית מיוחדת, להגיע הביתה בזמן להכנות לשבת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בערב שבת קודש בתחילת תשפ"ב נלב"ע בעיר התורה בני ברק איש זקן ושבע ימים, כשהוא מותיר אחריו משפחה ענפה ברכות צאצאים בלי עין הרע.

מסע ההלוויה החל מבני ברק ומשם יצאה לעבר בית העלמין בראשון לציון. כשרצו להתחיל בקבורה הבחינו שאחד מחתני הנפטר נעדר (עם נוות ביתו) ומפני כבודם המתינו להם.

הזמן חלף ואין זכר מהם, ככל שניסו להשיג קשר עמם לא עלה בידם, עד שכעבור שעה נמצאה האבדה, והגיעו האובדים לבית החיים. מיד הזדרזו לקבור את המת ולקבל את השבת הממשמשת ובאה.

כשביררו אצלם לאן נעלמו, סיפרו שמיד ביציאתם מבני ברק כתבו ב'וויז' שברצונם להגיע לבית הקברות, אלא שבטעות כתבו בית הקברות בעיר חולון, ואכן ה'וויז' כיוון אותם בכל פרשת דרכים אנה יצאו ואנה יבואו, עד שהגיעו לבית החיים בחולון, ועדיין לא ידעו שהם נמצאים שם בטעות, נכנסו לתוך בית החיים והחלו לחפש את בני המשפחה, אך לא ראו אפילו איש אחד. חשבו שמא יש עוד כניסות, חזרו לרכבם והסתובבו סביב בית החיים, אך לא מצאו כלום. בלית ברירה, שאלו אחד מעוברי אורח והוא העמידם על טעותם, לא ראשון לציון כאן אלא חולון, ולא זו הדרך ולא זו העיר אותה אתם מחפשים.

וכשרצו לחזור על עקבותיהם ולנסוע לראשון לציון, התברר להם כי הווייז 'נרדם' ואין כעת אפשרות להעירו... ומבלעדיו הרי הם אבודים לגמרי... 'יחוגו וינועו כשיכור'. הם העמידו את הרכב בצידי הכביש ושאלו עובר אורח כיצד ייסעו, ניסה להסביר להם עד שראה שאין הדברים מתיישבים על הלב, וכשראה את מצוקתם אמר להם: "אני מנהל משרד כאן בעיר חולון, ואחת מהעובדות אצלי מתגוררת בראשון לציון, אשחרר אותה לפני הזמן והיא תצטרף לנסיעתכם ותדריך אתכם בכל פניה ופניה שאתם פונים", וכך היה.

מיד בעלותה לרכב סיפרה להם בהתרגשות עצומה, כי בדרך כלל היא עובדת עד שעה מאוחרת, ובאותו ערב שבת לא הספיקה עדיין לבשל ולהכין כל צרכי השבת. היא הייתה אובדת עצות, כי הזמן קצר והמלאכה מרובה, ובתקופה זו כניסת השבת הרי היא בשעה מוקדמת, ו'מאין יבוא עזרה', היא התפללה תפילה מהלב להקב"ה שיחוס וירחם וישלח עזרו מקודש, אך על המהלך הזה היא לא חלמה שהישועה תבוא בצורה כזו, שהבוס הנוקשה ישחרר אותה קודם הזמן.

רואים מסיפור נפלא זה את נפלאות ההשגחה הפרטית, כיצד שומע תפילה ומסבב כל הסיבות מנהיג עולמו להיטיב לבריותיו, מביא אנשים לעיר אחרת 'בטעות' וגם הווייז לפתע הפסיק לעבוד, ו'בדיוק' פגשו את הבוס שיש לו עובדת מראשון לציון, ויוצא מגדרו לסייע בעדם והכל כדי לעזור לאישה אחת כשירה להכין ההכנות לשבת קודש. זו כוחה של תפילה מעומק הלב!

לרכישת הספר "102 סיפורים ששינו לאנשים את החיים" בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:סיפורים קצריםהכנותשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה