חדשות בעולם

נצורים באוקראינה ומנסים להימלט? משרד החוץ בהודעה עבורכם

משרד החוץ הישראלי מסייע לישראלים שנותרו באוקראינה לעבור לפולין. כל הפרטים בתוך הכתבה

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החוץ מפרסם הבוקר (רביעי) הודעה לישראלים ולבני משפחותיהם הנמצאים באוקראינה: היום בשעה 13:00 תצא הסעה לישראלים ומשפחותיהם מלבוב לגבול פולין - מעבר krakovetz. כתובת איסוף: Gazova 36 . נציגי משרד החוץ הישראלי נמצאים במעבר הגבול כדי לסייע ליהודים וישראלים לצאת מהמדינה המופגזת.

משרד החוץ מוסיף כי יש להירשם מראש בטלפון: 0679111764.

הבוקר, זה היום השביעי למלחמה, מודיעה מוסקבה כי השתלטה על העיר חרסון שבדרום אוקראינה, עיר שאוכלוסייתה מונה קרוב ל-300 אלף בני אדם. ראש העיר מדווח כי בעיר, שהיתה נתונה להפגזות כבדות, יש הרוגים רבים – חיילים ואזרחים.

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס הזהיר מפני "האכזריות של פוטין", כלשונו, שצפויה להסלים, למרות ההתנגדות האוקראינית: "כל מי שחושב בהיגיון לא יעשה את מה שפוטין עושה. הוא לא מצליח, הוא מקיף ערים, הוא מפציץ אותן בלי רחמים בלילה – ואז בסופו של דבר הוא ינסה לשבור אותן ולהיכנס", אמר בן וואלאס.

שר ההגנה של אוקראינה, אולכסיי רזניקוב, הודיע הבוקר שאוקראינה תקבל מארצות המערב משלוח של טילי סטינגר, המיועדים לפגיעה במטוסים, וטילי ג'אוולין, המשמשים נגד טנקים, וכן משלוח נוסף של מל"טים מטורקיה. אמש קראה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לעולם למהר ולשלוח את הסיוע שהובטח. "זה לא הזמן להיות ניטרלי", אמר. בהתייחסו להחרבת האנדרטה לזכר קרבנות באבי יאר, הוסיף זלנסקי: "מטרתה של רוסיה היא למחוק את ההיסטוריה שלנו. יהודי העולם – אל תשתקו".

פולין, שכנתה של אוקראינה ממערב, הודיעה הבוקר כי יותר מ-450 אלף פליטים כבר נמלטו אליה. על פי ההערכות, מספר הפליטים שנמלטו מאוקראינה עובר את ה-660 אלף איש. הבוקר הודיעה חברת התעופהWizz Air  שהיא תקצה במטוסיה 100 אלף מושבים חינם לפליטים אוקראינים. המקומות מטיסות מפולין, סלובקיה, הונגריה ורומניה יהיו זמינים לפליטים במהלך חודש מרץ, כדי שיוכלו למצוא מקום מפלט מארץ מולדתם שנחרבת.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה