חדשות בעולם

"הזלתי דמעות": מאה ילדים יהודים חולצו מאוקראינה

לאחר שעות של המתנה וצעידה בשלג, חולצה מאוקראינה קבוצה של ילדים יהודים בסיוע משרד החוץ והגיעה לרומניה, משם תועבר בהמשך לישראל. השגריר ברומניה: "מחזה שמעורר תחושות אצל כל אדם ובוודאי אצל כל יהודי"

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

זהו היום השביעי ללחימה באוקראינה, ואזרחים רבים ממשיכים לעשות את דרכם מחוץ למדינה ונתקלים בקשיים לא מבוטלים. אמש (שלישי), במאמץ ישראלי ולאחר מבצע מורכב, חולצה מהמדינה קבוצה של מאה ילדים יהודים מהעיר ז'יטומיר, שהצליחה לחצות את הגבול וכעת היא נמצאת ברומניה - כך לפי דיווח באתר וואלה. בהמשך צפויים הילדים להגיע לישראל.

מכיוון שלחלק מהילדים לא היו המסמכים שדרושים ליציאה מהמדינה נדרשה התערבות של גורמים דיפלומטיים, בהם הקונסול הישראלי ברומניה רוני שבתאי. "כשהכל נגמר, ביקשתי מהמאבטחים שיזוזו הצידה, נכנסתי בין שני אוטובוסים, והזלתי דמעות", סיפר השגריר.

כאמור, מדובר היה במבצע לא פשוט שדרש הכנה מוקדמת של אנשי משרד החוץ. המסע של הילדים כלל גם הליכה של כמה מאות מטרים בשלג, שכן בנקודה מסוימת האוקראינים, שמקפידים מאוד על כך שלא יצאו מהמדינה אזרחים-גברים בין הגילאים 18-60, עצרו את נהגי האוטובוסים בסמוך לגבול והחזירו אותם לאחור. קבוצת הילדים נאלצה לעשות את המרחק שנותר באופן רגלי. במשך שש שעות מורטות עצבים שהו הילדים בגבול, עד שבסופה אושר המעבר וכולם הגיעו לרומניה.

השגריר המשיך וסיפר: "יצאנו לקראתם מהצד הרומני, וההתרגשות הייתה גדולה לראות את הפנים של הילדים. אני אומר את זה לא רק כקונסול שלהם אלא כבן אדם, כאבא. הגדול שם היה אולי בן 12, הקטנים בני שנתיים, חלקם היו בעגלות וערסלים וככה הם הלכו בשלג עד שחברנו.

"זה מחזה שמעורר תחושות אצל כל אדם ובוודאי אצל כל יהודי, תחושות שבאות מעמוק בפנים, מתקופות אחרות במקומות אחרים. אני הייתי שם כרגיל בתפקידי כחייל של המדינה שלנו, וידעתי שאני אעשה הכל כדי להעביר אותם ובבטחה לצד השני. אני גאה להיות חלק מהתהליך הזה. הם עלו לאוטובוס וחלק מהם עשה לנו וי עם האצבעות. חילקנו להם שמיכות, גרביים מחממות ותרמוסים לנסיעה הארוכה משם למקום מבטחים בקלוז' ומשם הם ישובו לארץ".

תגיות:אוקראינהחילוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה