חדשות בעולם

"אסור לנו להיות פחדנים": האופוזיציונר הרוסי נגד פוטין

האופוזיציונר הרוסי נבלני יוצא מכלאו כנגד הפלישה הרוסית לאוקראינה וכנגד הנשיא פוטין, וקורא לאזרחים הרוסים להמשיך לצאת ולהפגין: "אסור לנו לשתוק, פוטין הוא לא רוסיה"

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
נבלני, תמונת ארכיון (צילום: shutterstock)נבלני, תמונת ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים זוכה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשורה של גינויים ממנהיגי אירופה והמערב, וגם חלק מאזרחי רוסיה מפגינים בתוך ארצם ויוצאים כגנד הלחימה באוקראינים. קול חזק נוסף כנגד המלחמה מגיע היום (רביעי) מבית - האופוזיציונר אלכסיי נבלני, שנמצא בכלא וידוע בהתנגדותו לפוטין, העלה היום בעזרת אנשיו סדרת ציוצים לרשתות החברתיות בהן יצא נגד הנשיא הרוסי וגינה את המלחמה.

"אנחנו, רוסיה, רוצים להיות אומה של שלום, אבל מעטים יכולים להגדיר אותנו כך עכשיו", הצהיר נבלני. "אסור לנו להפוך לאומה של אנשים שותקים, של פחדנים שמעמידים פנים כי הם לא מבחינים במלחמה התוקפנית נגד אוקראינה, שפרצה בהוראה של הצאר המשוגע בעליל שלנו".

נבלני המשיך וכתב: "אנחנו צופים בחדשות על אנשים שנשרפים בטנקים ועל בתים שמופצצים. אני קורא לכולם לצאת לרחובות ולהילחם עבור השלום. פוטין הוא לא רוסיה. אם יש במה להתגאות עכשיו ברוסיה זה באותם 6,824 אנשים שנעצרו כי יצאו להפגין ברחובות וקראו 'לא למלחמה'".

כאמור, גינוי זה מבית מצטרף לשורה של גינויים שמגיעים בימים האחרונים מהמערב. כך למשל גינה אמש נשיא ארצוות הברית ג'ו ביידן את הנשיא הרוסי, בנאום מצב האומה שלו: "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא התגרות. הוא דחה מאמצים לדיפלומטיה. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו, והוא חשב שהוא יכול להפריד בינינו. פוטין טעה - היינו מוכנים. הגבנו לשקרים של רוסיה עם האמת, ועכשיו פוטין מבודד מהעולם יותר ממה שהיה אי פעם".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןאלכסיי נבלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה