חדשות בעולם

לברוב מקשיח עמדות: "לא נאפשר אוקראינה גרעינית"

לפני תחילת סבב השיחות השני בין רוסיה ואוקראינה, שר החוץ הרוסי מחדד את עמדת ארצו לקראת המשא ומתן. מוקדם יותר נערך קרב אווירי בין מטוסים רוסיים למטוסים אוקראיניים

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
לברוב (צילום: shutterstock)לברוב (צילום: shutterstock)
אא

סבב השיחות השני במשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה צפוי להיפתח היום (רביעי), ונראה שרוסיה ממשיכה להקשיח עמדות. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב יצא מוקדם יותר בהתבטאות חריפה לסוכנויות הידיעות בארצו כשאמר כי "רוסיה לא תאפשר לאוקראינה להשיג נשק גרעיני". הוא קשר זאת לאפשרות שתהיה מלחמת עולם שלישית והוסיף: "אם תהיה מלחמה כזאת, היא תהיה גרעינית והרסנית".

מוקדם יותר דיווח חיל האוויר האוקראיני כי במהלך היום נערך קרב אוויר בין שני מטוסי מיג 29 אוקראיניים לשני מטוסים רוסיים, בו הופלו המטוסים הרוסיים גם אחד מהמטוסים האוקראיניים.

לשרשרת הגינויים לרוסיה הנמשכת מהמערב מצטרפת גם אמירה חדה של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שאמר היום: "אני חושב שמה שפוטין עשה עד עכשיו כבר נחשב לפשע מלחמה". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב בטוויטר: "אני מתאם פעולות עם ג'ונסון, ודיווחתי להם על הפשעים האחרונים של רוסיה נגד האזרחים. מודה לבריטניה על הסיוע במאבק".

לפי נתוני האו"ם שהתפרסמו היום, יותר מ-8000 ?? אלף אוקראינים הפכו למחוסרי בית ופליטים מאז פרצה המלחמה לפני שבוע. נכון לעכשיו הם מצאו מקלט בעיקר בפולין ובלארוס השכנות, אך גם בהונגריה, סלובקיה, רומניה ומולדובה.

תגיות:סרגיי לברובאוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה