חדשות בעולם

פייק ניוז אוקראיני? העיתונאי הישראלי בדק וגילה שבאבי יאר לא נפגע

העיתונאי רון בן ישי, המדווח בימים אלה מקייב, ביקר באתר ההנצחה לנרצחי השואה בבאבי יאר וגילה שהמקום לא נפגע. מוקדם יותר כתב הנשיא זלנסקי: "מדוע לתקוף מקום כזה? אתם הורגים את קורבנות השואה שוב"

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
באבי יאר. בעיגול: רון בן ישי (צילומים: שאטרסטוק; יוסי זמיר, פלאש 90)באבי יאר. בעיגול: רון בן ישי (צילומים: שאטרסטוק; יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

ביממה האחרונה התקבלו דיווחים רבים מאוקראינה, לפיהם בהפצצות הרוסיות על מגדל הטלוויזיה בקייב נפגע גם אתר ההנצחה לזכר השואה באבי יאר. העיתונאי רון בן ישי מ-Ynet סייר היום (רביעי) במקום ובדק הכצעקתה. בטור שפרסם מוקדם יותר הוא כותב: "האתר לא נפגע ולא ניזוק. אחרי סיור בכל רחבי האתר הגדול אני יכול לדווח בוודאות שאף אנדרטה לא ניזוקה ושום פצצה, טיל או פגז לא פגע בשטח".

בן ישי מציין, כי "הפגיעה הקרובה ביותר לבאבי יאר הייתה במתחם מגדל התקשורת והטלוויזיה של קייב, במרחק של כ-300 מטרים מהאנדרטה החדשה, ובמרחק של כקילומטר מהאנדרטה הישנה לנרצחי הטבח במלחמת העולם השנייה".

מלבד המלחמה בכלים קונבנציונליים, מתקיימת במקביל גם מלחמת תודעה בין הרוסים לאוקראינים. התקשורת באוקראינה דאגה להפיץ מאז אתמול את דבר הפגיעה בבאבי יאר, וגם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בעצמו העלה את הנושא, בין היתר בהודעה שכתב בעברית בה התחבר לסנטימנט הישראלי: "זהו מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים. מקום בתי הקברות העתיקים של קייב. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת".

כאמור, בן ישי מבהיר שהדברים לא נכונים: "אתמול פרסמה ממשלת אוקראינה מידע מוטעה ומטעה על פגיעה באתר, כולל האנדרטאות ואזור הקבורה היהודי. כל זה, ראיתי במו עיניי אחרי סיור מקיף ברגל במקום, אינו תואם את המציאות". עוד הוסיף, כי "נראה שהסיפור והפגיעה בבאבי יאר הוא חלק ממערכת התודעה והפייק ניוז שלא רק הרוסים עושים בה שימוש, אלא גם האוקראינים. יש לכן להתייחס בזהירות רבה למידע הנעשה בזירות הקרב שמגיע מגורמים רשמיים כביכול משני הצדדים".

תגיות:רוסיהאוקראינהבאבי יאררון בן ישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה