חדשות בעולם

זלנסקי מאוכזב: "לא הרגשתי שבנט עטוף בדגל שלנו"

במקום סודי, כשלצדו מאבטחים חמושים, ערך נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסיבת עיתונאים, במהלכה התייחס לשיחות שקיים עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושיגר עקיצה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין

  • ל' אדר א' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה היום (חמישי) במסיבת עיתונאים, כי התאכזב מהיחס של ישראל לארצו וכי קיווה לתמיכה משמעותית יותר מצד ראש הממשלה נפתלי בנט. מסיבת העיתונאים נערכה במקום מסתור. זלנסקי הגיע למקום, כשהוא מלווה במאבטחים חמושים רבים עם נשק חשוף.

"ראיתי היום תמונה יפה. יהודים עטופים בדגלי אוקראינה ליד הכותל המערבי בירושלים", סיפר זלנסקי. "הם התפללו, ואני מודה להם על כך. דיברתי עם ההנהגה הישראלית, יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים בעת צרה. אני לא הרגשתי שגם ראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל שלנו".

במהלך דבריו שיגר זלנסקי עקיצה ישירה למנהגו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשוחח עם אורחיו מול שולחן ארוך כשהם יושבים מרוחקים. "אתה רוצה שלום? שב ותדבר איתי", אמר זלנסקי, "אבל לא ממרחק של 30 מטרים כמו עם מקרון. אני השכן שלך, אני גבר נורמלי".

הנשיא האוקראיני הוסיף, כי הוא מוכן לדון בכל העניינים המשמעותיים: "אני מוכן לדבר על השפה ועל המעמד של חבל דונבאס. אני מכיר את האנשים בשטח, והייתי פופולרי שם מאוד עוד לפני הנשיאות. אמרתי הרבה פעמים שאנחנו בעד שלום, פשוט צריך לדבר איתנו".

זלנסקי הוסיף והבהיר שאלמלא היה נשיא - הוא היה מתגייס למיליציות האזוריות. "אם היו אומרים לי להניח את הנשק ולעבור לצד השני - לא הייתי מסכים. החיים שלי נהדרים. אני חושב שאני נחוץ, וזו הרגשה טובה. הממשלה שלנו ממשיכה לתפקד ללא עריקים, אנחנו מגינים על המולדת שלנו".

מנגד, פנה זלנסקי לאימהות הרוסיות שבניהן נשלחו להילחם באוקראינה ואמר: "החיילים שהגיעו לכאן יכולים להיות הילדים שלי, אני לא רוצה שישרפו אותם במשרפות וקורא לאימהות הרוסיות לבוא לקחת אותם הביתה".

הנשיא האוקראיני הזהיר, כי מלחמתה של רוסיה לא תסתיים באוקראינה: "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולדובה", אמר. "הרוסים לא יפסיקו עד שיגיעו לחומת ברלין. הם בוזזים חנויות ומחלקים את השלל בתור סיוע הומניטרי".

זלנסקי סיפר לעיתונאים, כי לצד הלחימה והמשא ומתן הוא ממשיך להפעיל לחץ על מנהיגי העולם: "פניתי לנשיא ביידן, לקנצלר שולץ ולנשיא מקרון ושאלתי - למה אתם לא סוגרים את השמיים? כמה אנשים חייבים להיהרג כדי שזה יקרה? אני סבור שאוקראינה השיגה לעצמה את הזכות להיות חברה באיחוד האירופי כמו גרמניה".

בתוך כך, הערב הסתיים סבב השיחות השני בין רוסיה לאוקראינה, וגם הוא לא הניב פריצת דרך משמעותית במשא ומתן בין שתי המדינות. "לצערנו, לא הגענו לתוצאות שאוקראינה שואפת אליהן", כתב בטוויטר גורם אוקראיני בכיר. "הדבר היחיד שהגענו בו לפתרון היה נושא המסדרונות ההומניטריים לפינוי אזרחים". המסדרונות עליהם הוסכם יאפשרו פינוי של אזרחים אוקראיניים מאזורי הסכנה באופן מאובטח.

תגיות:רוסיהנפתלי בנטאוקראינהולדימיר פוטיןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה