חדשות בארץ

יורש העצר הסעודי: "רואים בישראל בת ברית אפשרית"

מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, שיתף בריאיון למגזין אמריקני כי הוא לא רואה בישראל אויבת, אך הבהיר כי הסוגיה הפלסטינית חייבת להיפתר לפני שמדינתו תחל בשיתוף פעולה עמה

  • ל' אדר א' התשפ"ב
מוחמד בן סלמאן (צילום: shutterstock)מוחמד בן סלמאן (צילום: shutterstock)
אא

קטעים מריאיון שהעניק יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, למגזין האמריקני "אטלנטיק" מתפרסמים היום (חמישי) ומספקים כמה כותרות מפתיעות בנוגע ליחסים עתידיים בין סעודיה לישראל.

בעניין יחסו לישראל אמר יורש העצר הסעודי: "אנחנו מקווים שהבעיה בין הישראלים לבין הפלסטינים תיפתר. אנחנו לא רואים בישראל אויבת". הוא אף הגדיל ואמר: "אנחנו רואים בה בעלת ברית אפשרית ויש אינטרסים רבים שאפשר לממש ביחד, אבל חלק מהבעיות חייבות להיפתר לפני כן".

הנסיך הסעודי התייחס גם ליחסים בין מדינות המפרץ: "ההסכמה בינינו היא שאף מדינה לא מבצעת מהלכים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים שעלולים לגרום נזק למדינות האחרות. כל המדינות מחויבות לכך", הצהיר. "פרט לכך, לכל מדינה יש את החופש המלא לעשות מה שהיא רוצה בהתאם למה שהיא רואה לנכון. יש להן את הזכות המלאה לעשות כל דבר שהן רואות נכון בעבור האמירויות".

בן סלמאן התבטא גם בנוגע לגרעין האיראני וההסכם המתגבש בנושא. "האיראנים שכנים שלנו ויהיו כאלה לנצח", אמר. "אנחנו לא יכולים להיפטר מהם והם לא יכולים להיפטר מאיתנו, לכן מוטב שנפתור את העניינים ושנחפש דרכים להביא לדו-קיום".

הוא הוסיף וחידד: "כל מדינה בעולם שיש לה פצצות גרעיניות היא מסוכנת, בין אם זאת איראן או מדינה אחרת. אנחנו לא רוצים לראות הסכם גרעין חלש".

הריאיון של מוחמד בן סלמאן מהווה מסר חיובי מצד הסעודים לישראל. בשנה שעברה אותתו בריאד, באמצעות מאמר חריג בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", כי יורש העצר הסעודי לא יהיה מוכן לנרמל את יחסי ארצו עם ישראל לפני שתוקם מדינה פלסטינית בריבונות מלאה. מוקדם יותר, בסוף 2020, נפגש יורש העצר עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. השניים דנו בנושא האיראני ובנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, אך לא נרשמה פריצת דרך משמעותית.

תגיות:איראןסעודיהמוחמד בן סלמאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה