חדשות בעולם

יועצו של זלנסקי על פגישת בנט-פוטין: "מהלך טוב, לא יודעים אם הוא פוליטי"

ולדיסלב רויטברג, יועצו של נשיא אוקראינה, התייחס לעמדת ארצו בנוגע לפגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "כל מהלך הוא מבורך, מקווים שרצח העם ייגמר"

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)
אא

אתמול (שבת) התקיימה פגישה יוצאת דופן בין ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - הפגישה הראשונה של מנהיג מדינה במוסקבה מאז פרוץ המלחמה. הידיעות בדבר הפגישה הגיעו כמובן גם לאוקראינה. ולדיסלב רויטברג, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, התראיין היום ברדיו 103FM והציג את העמדה האוקראינית בעניין הפגישה.

"כל רצון של כל שליט בעולם הוא רצון טוב", אמר רויטברג, "אנחנו תמיד פתוחים לדיפלומטיה, אנחנו מאמינים בה ובשכל הישר והבריא. אנחנו מקווים שכל הסבב הזה של רצח העם שעושה פוטין ייגמר. בין אם זה יבוא מבנט או מארדואן או מכל שליט אחר - זה יהיה מבורך. העיקר שזה יסתיים כך שאנחנו נהיה ללא הפסדי שטחים. אנחנו נמשיך להגן על המדינה שלנו ועל השטחים שלנו כמה שיידרש".

בתשובה לשאלה כיצד הוא מעריך את סיכויי ההצלחה של בנט, אמר רויטברג: "אני לא אוהב לתת פרוגנוזות למשהו שלא נעשה. הזמן יראה את שלו אם זה יצליח, אם זה באמת יהיה, אנחנו לא יכולים להעריך היום".

"אנחנו לא יודעים למה הוא (המשא ומתן) נעשה, אם זה מהלך פוליטי, אבל אנחנו מבינים שנעשה מהלך לא גרוע, אלא טוב. אז אנחנו מברכים על זה. זה לא מהלך של השליט הראשון וגם לא האחרון שינסו לעשות מהלכים דומים".

בהמשך התייחס רויטברג למצבו של זלנסקי והצהיר כי הנשיא האוקראיני עדיין נחוש מאוד ומלא כוח: "הוא כמו תמיד עומד בראש. אם היום היו בחירות, אני חושב שהוא היה שובר את השיאים העולמיים". 

באשר למלחמה הדיפלומטית הבינלאומית ברוסיה, אמר רויטברג: "רוסיה ספגה מכה קשה בסנקציות, בתקשורת העולמית, כלכלית. אחרי שניתקו להם את רוב הרשתות החברתיות, אנשים שם יוצאים לרחובות ואומרים לא למלחמה ונלחמים בפוטין מתוך רוסיה".

רויטברג התייחס גם לפרסומים לפיהם קיימת תוכנית מילוט של זלנסקי מאוקראינה בעזרת המערב: "אנחנו לא המערב, אנחנו אוקראינה. כל מדינה שבונה לעצמה תוכנית שהיא איכשהו קשורה אלינו לטובה, אנחנו מברכים על כך". הוא הוסיף, כי מדינתו מצפה לסיוע בנשק ובסנקציות נוספות מהעולם כולו, וגם מישראל: "צריך לא לתת להם מנוס מלהבין שאסור לעשות ב-2022 את מה שהם עושים לעם שלם ולמדינה ריבונית שלא תקפה אותם. אנחנו בסך הכל מגינים על האדמה ועל המשפחה שלנו, על חופש הביטוי שלנו".

תגיות:רוסיהנפתלי בנטאוקראינהולדימיר פוטיןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה