חדשות בארץ

4 מיליון שקל שנאספו בקמפיין עבור נתניהו - מעוכבים

במכתב ששלח בנק דיסקונט לעמותה האחראית על איסוף התרומות עבור ראש הממשלה לשעבר, נכתב כי הכספים לא ישוחררו עד לאישור גורם מוסמך. אנשי הקמפיין חוששים לקבל תשובה שלילית מהממשלה, אך גם ועדת האתיקה עדיין לא קמה. ובינתיים? הכספים תקועים

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בנק דיסקונט הודיע, כי יקפיא בפיקדון מעוכב את הכספים שנצברו עד כה במסגרת קמפיין הגיוס שנערך בחודשים האחרונים למען מימון הוצאות משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - כך דווח היום (ראשון) באתר "סרוגים".

לפי הדיווח, הבנק שלח מכתב לעמותת "מוסרי" (בצלמו) שהייתה אמונה על איסוף הכספים, והודיע לה כי לא יוכל לשחרר את הכספים עד לקבלת אישור של אחד הגורמים הבאים: היועצת המשפטית לממשלה, היועצת המשפטית של הכנסת, או עד סיום ההליך המשפטי של הגשת בקשת העברת הכספים דרך ועדת האתיקה.

גם חברת התשלומים באפליקציית "ביט" הודיעה לעמותה כי התשלומים שהועברו דרכה הוקפאו ולא הועברו עדיין לבנק. לפי הדיווח, מדובר במחצית מהסכום.

ינון מגל, מיוזמי קמפיין ההתרמה יחד עם איש הפרסום ברל'ה קרומבי, כתב בשבוע שעבר בטוויטר כי הם עדיין ממתינים להקמת ועדת האתיקה של הכנסת, על מנת שניתן יהיה לאשר דרכה את העברת הכספים שנאספו עבור נתניהו. הוועדה כידוע טרם הוקמה, אולם לפי הדיווח אנשי הקמפיין מעדיפים להמתין להקמתה ולא להפקיד את ההחלטה בידי הממשלה הנוכחית.

הקמפיין המדובר החל את דרכו על רקע המגעים בינואר השנה לעסקת טיעון בין נתניהו לבין הפרקליטות. השיח סביב העסקה המתגבשת עורר גלים רבים ותגובות בעד ונגד - בין היתר ארגנו מגל וקרומבי קמפיין גיוס תרומות למען נתניהו, על מנת להוכיח לו שבאפשרותו להמשיך במשפט ללא הגעה לעסקת טיעון ולסייע לו במימון הוצאותיו המשפטיות. הקמפיין המדובר הצליח לגייס כארבעה מיליון שקל, אך גם "זכה" לביקורת רבה על כך שהתרומה למעשה אינה חוקית - עניין שיצטרך להתברר בידי הגורמים המשפטיים בכנסת או בממשלה.

שי גליק מנכ"ל "בצלמו" מסר: "כפי שהצהרנו לאורך כל הדרך. הכסף נשמר אצלנו עד לקבלת כלל האישורים המשפטיים הרלוונטיים. נמשיך לפעול בהתאם לחוק ולתקנון הכנסת"

תגיות:קמפייןינון מגלועדת האתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה