חדשות בעולם

דיווח באוקראינה: הרוסים יורים לעבר מפגינים בערים הכבושות

התקשורת האוקראינית מדווחת על פצועים במהלך הפגנת מחאה, בה פתחו הכוחות הרוסיים באש לעבר המפגינים. בזמן שנסיונות התיווך נמשכים, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מעלה את האפשרות לסנקציה חריפה במיוחד - חרם על יבוא נפט מרוסיה

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

התקשורת באוקראינה מדווחת כי לפחות חמישה בני אדם נפצעו היום (ראשון) מירי כוחות רוסיים בנובה קחובקה, עיר בת 45 אלף תושבים שנמצאת סמוך לעיר הגדולה חרסון שנכבשה בימים האחרונים.

על פי הדיווחים, תושבי נובה קחובקה מחו על הפלישה לעירם והפגינו מול הכוחות הרוסיים. אלא שבמהלך ההפגנה פתחו החיילים בירי לעבר המפגינים ופצעו כמה מהם. זאת לא הפעם הראשונה בה דווח על ירי של חיילים רוסיים לעבר אזרחים אוקראיניים בערים שנכבשו. בשבוע שעבר התרחשה הפגנה דומה בחרסון וגם משם הגיעו דיווחים על ירי, אולם במקרה זה הירי היה באוויר בלבד ולא הביא לנפגעים. הפגנות דומות התרחשו בערים כבושות נוספות ברחבי אוקראינה, בהם ברדיאנס, מליטופול וקלאצ'נקה.

במקביל, נמשכים הנסיונות הדיפלומטיים להביא לפריצת דרך שתוביל להפסקת אש. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שוחח היום עם נשיא ולדימיר פוטין. הנשיא הרוסי ערך גם שיחה נוספת, הפעם טלפונית, עם ראש הממשלה נפתלי בנט. ארדואן ובנט מנסים במקביל לסלול דרך לתיווך בין רוסיה לאוקראינה.

בתום השיחות נמסר מהקרמלין, כי פוטין מוכן לקיים דיאלוג עם אוקראינה. בהודעה הרשמית הודגש, כי הלחימה תיפסק רק אם הכוחות האוקראיניים יניחו את נשקם ואם דרישותיה של רוסיה ייענו. פוטין שב וטען כי בניגוד לדיווחים המגיעים מהמערב, תוכנית הלחימה של ארצו מתנהלת לפי לוח הזמנים שנקבע.

בתוך כך, ארצות הברית ובנות בריתה במערב ממשיכות לשקול סנקציות נוספות על רוסיה, וכעת נראה שגם צעד משמעותי במיוחד, שטרם היה על השולחן, עומד על הפרק. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום, בראיון לרשת CNN, כי וושינגטון ומדינות נוספות בוחנות את האפשרות להטיל חרם על ייבוא נפט ברוסיה. הכלכלה הרוסית נשענת בעיקר על ייצוא גז ונפט, כך שחרם מסוג זה עלול להוות מכה קשה במיוחד לרוסיה.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה