חדשות בארץ

בן ה-4 שחולה בפוליו סובל מחולשה נוירולוגית, ועלול להישאר משותק במחצית גופו

רופאיו של בן ה-4 שנדבק בפוליו מקווים שהחולשה הנוירולוגית תחלוף, ולא תגרום לנזק בלתי הפיך. "לפוליו אין תרופה", מסביר פרופ' צחי גרוסמן. "החשוב ביותר הוא להקפיד על חיסוני השגרה"

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעוט בן 4 מאזור ירושלים התגלה אמש (ראשון) כחולה בפוליו, מחלת שיתוק ילדים. זאת הפעם הראשונה שנמצא ילד חולה בפוליו במדינת ישראל מאז שנת 1989, ובמשרד הבריאות הגבירו את הניטור של הביוב בעיר הבירה כדי לנסות לאתר הדבקות נוספות. ההערכה הקשה היא שקרוב לוודאי שיש עשרות עד מאות מקרים של הדבקה.

ההערכה בקרב גופי הרפואה היא שהמקרה שהתגלה הוא לא היחיד, וכי הוא עלול להיות קצה הקרחון של עשרות ואולי מאות מקרים נוספים – שאינם תסמיניים. נמשכת החקירה האפידמיולוגית של המקרה לאיתור המגעים 

משרד הבריאות דיווח כי מדובר בפעוט שלא חוסן בשל התנגדות הוריו לחיסון, זאת למרות שמדובר בחיסון בטוח וותיק. במשרד סירבו לפרט אפילו את מינו של הפעוט, כדי להימנע לחלוטין מחשיפת זהותו. על פי הדיווח ב'חדשות 12', הפעוט סובל מחולשה נוירולוגית ועשוי להישאר עם נכות במחצית מגופו.

משרד הבריאות מסר כי האמצעי החשוב ביותר למניעת מחלת פוליו הוא הקפדה על חיסוני השגרה במועד המומלץ על פי הנחיות משרד הבריאות. מי שטרם חוסן – חשוב שישלים בהקדם את חיסוני השגרה.

מקרה הפוליו התגלה כאשר הפעוט סבל מתסמיני חולשה במחצית גופו השמאלי. הוא עבר בדיקה שגילתה שנדבק בפוליו. הרופאים מקווים שהחולשה הנוירולוגית תחלוף ולא תגרום לנזק בלתי הפיך, אבל נכון לעכשיו, מצבו של הפעוט יכול להחמיר חלילה ולהגיע עד כדי נכות.

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, מציין שהדבר המדאיג ביותר הוא שלמחלת הפוליו אין טיפול. "ברגע שהרקמות עברו שיתוק ופגיעה נוירולוגית אין שום פתרון אחר. החשיבות של החיסון דווקא בפוליו היא חשיבות יותר ממחלות אחרות שיש להם טיפולים, אבל פה - אין טיפול", הסביר ל-FM103.

ראש העיר משה ליאון, אומר כי "הבוקר אנחנו פותחים בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות מוקדי חירום להתחסנות ונמצאים בקשר רציף עם מנהיגי הקהילה על מנת לחסן במהירות כמה שיותר ילדים. מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע! ילד מחוסן הוא ילד מוגן. אנשי העירייה יוצרים קשר הבוקר עם כל המשפחות שעדיין לא חיסנו את הילדים ואנחנו מבקשים מכולם לפעול במהירות על מנת לעצור את המחלה הנוראה הזו. נפתח הבוקר גם במאמצי הסברה ייעודיים לשכונות בהם יש מיעוט מתחסנים ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה מהיר של כלל הגורמים".

לבירור אודות השעות המיוחדות של הטיפות חלב ברחבי העיר ניתן ליצור קשר עם המוקד העירוני במספר 106 ולקבל את כל הפרטים.

אנא התפללו לרפואתו השלמה:

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

תגיות:פוליוירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה