חדשות בארץ

הישראלי ששרד סופת שלג אדירה בנפאל: "הייתי קבור מתחת לשלג. לא ראו אותי"

בשנת 2014 ניצל ישראלי בשם רועי פתאל מסופת שלגים קטלנית ברכס אנאפורנה שבנפאל - שבה קיפחו את חייהם 43 מטיילים, מתוכם ארבעה ישראלים. כיום הוא מספר את הנס הפרטי שלו על הרכס ואומר: "לרגע לא איבדתי תקווה"

בעיגול: רועי פתאל כיוםבעיגול: רועי פתאל כיום
אא

בשנת 2014 ניצל ישראלי בשם רועי פתאל מסופת שלגים קטלנית ברכס אנאפורנה שבנפאל - שבה קיפחו את חייהם 43 מטיילים, מתוכם ארבעה ישראלים. 

הייתה זו אחת הסופות הקשות ביותר שידעה המדינה, ובה נפצעו 175 בני אדם, בהם גם ישראלים רבים. פתאל, היה אחד מתוך אותם ישראלים, וסיפורו הנסי, שהתפרסם לאחרונה בערוץ 12, הצליח לרגש רבים. 

למעשה, המטיילים ששהו על הרכס באותו זמן, כלל לא ידעו על ההתרעות כי סופת שלגים אדירה צפויה להכות במקום. כשהיא החלה, פתאל מצא את עצמו קבור עמוק בתוך השלג - במשך 36 (!) שעות. "הייתי לבד, קבור כולי מתחת לשלג - ידיים, רגליים, ראש. הכל הכל", הוא משחזר בראיון. "לא ראו אותי". לשאלה כיצד הצליח לנשום השיב פתאל כי בשלב מסוים הצליח להוציא את יד ימין מתוך השלג, וכך למעשה נכנס אוויר נקי פנימה.

לדבריו, הכל התחיל כשהוא נפל לבור של שלג שהגיע בערך עד למותניים. "ניסיתי לצאת ממנו, השתוללתי שם ולא הצלחתי. הבנתי שאני אצטרך לחכות שיבואו לחלץ אותי, אבל בזמן הזה כל הזמן ירד שלג. לאט לאט השלג הגיע עד הראש וכיסה לי אותו. כל הזמן ניסיתי להזיז את השלג עם הידיים כדי שיהיה לי מקום לנשום".

במצב כזה, ככל שהזמן עבר ואיש לא הגיע לחלצו, הלכה והתגברה בו תחושת הייאוש. "נרדתי קצת והתעוררתי, ואז הזזתי את השלג מהעיניים ופיניתי נתיב אוויר. וככה כל הלילה. בבוקר, בערך בשעה שבע, שמעתי אנשים הולכים. הוצאתי את הידיים שלי למעלה גבוה וצעקתי 'הלפ, הלפ'".

הפעולה הזו שלו, כך מסתבר, הצילה את חייו. 

במקום עברו שני תושבי נפאל שלאחד מהם קראו סונהיל, ושני בחורים ישראלים - האחד קובי, ואת שמו של השני הוא לא זוכר. למזלו השניים הללו היו שני סטודנטים לרפואה מהדסה עין כרם "שהצילו לי את החיים". הם הצליחו להוציא אותו מהבור, הביאו לו שלושה שקי שינה ובגדים יבשים, והלכו להזעיק חילוץ. 

"לרגע לא איבדתי תקווה", סיפר פתאל ימים ספורים לאחר שניצל. "לא היה לי רגע של ספק שישראלים הם שיבואו להוציא אותי מהשלג".

 

תגיות:ישראלישלגנפאלסופהאסוןנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה