חדשות בארץ

מכה לקואליציה: חוק הגיור נדחה למושב הקיץ

ההצבעה על חוק הגיור נדחתה למושב הקיץ. כזכור, מדובר על חוק שרובם המוחלט של רבני ישראל מתנגדים אליו נחרצות

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ניצחון לאופוזיציה, ולאכפתיים על שמירת ההלכה: ההצבעה על חוק הגיור צפויה להידחות לכנס הקיץ, זאת כיוון שמפלגת רע"מ הודיעה לקואליציה שלא תתמוך בחוק.

הסיבה שרע"מ החליטה לא לתמוך בחוק הגיור, היא כיוון שעמדתה המסורתית לא להתערב בנושאים דתיים יהודיים מחשש להתערבות גומלין, למעשה בלעדיהם אין רוב לקואליציה ולכן החוק נדחה.

אמש (שני) הגיע השר כהנא למשכן הכנסת ונפגש עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, וביקש ממנו להפעיל לחצים על סיעת רע"מ בכדי להשיג תמיכה שלהם בחוק. אך, כאמור, הדבר לא צלח וההצבעה על החוק נדחתה למושב הקיץ, ועד אז בקואליציה ינסו להשיג את תמיכת רע"מ בחוק הגיור.

בסיעת ש"ס חגגו את דחיית ההצבעה ובהודעה שפרסמו נאמר כי מדובר בסיעתא דשמיא: "עם ישראל חי! הצד הנכון של ההיסטוריה היהודית ניצח! חוק הגיור שעמד להמיט חורבן גדול על שלמות העם - נהדף משולחן הכנסת וממושב החורף".

כזכור, יו”ר ‘הציונות הדתית’, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ שלח אתמול מכתב בשפה הערבית לחברי הכנסת של סיעת ‘רע”מ’, במכתב הזהיר אותם שלא להתערב בעניינים פנים דתיים בישראל ולהצביע בעד חוק הגיור.

המכתב בערבית של סמוטריץ'המכתב בערבית של סמוטריץ'

"חוק הגיור שאתם מתעתדים להצביע בעדו היום לדרישת הקואליציה נוגע לעניינים הפנימיים, החשובים והרגישים ביותר ליהדות, ויהיו לו השלכות נרחבות וארוכות טווח על האסלאם בישראל ועל היחסים בין בני הדתות היהודית והמוסלמית בישראל”, פתח סמוטריץ' את דבריו.

"החוק יאפשר לכל רב עיר, עיירה וכפר להקים בתי דין לגיור ולגייר לפי דעתו האישית ולא ירחק היום שאותם הרבנים הרוצים לגייר מוסלמים יקימו כיתות גיור באוניברסיטאות, בבתי החולים, בכפרים הערבים, ובכל מקום שבו הם יוכלו לשכנע את ערביי ישראל להפוך ליהודים. על פי החוק החדש איש לא יוכל למנוע זאת מהם”, הבהיר סמוטריץ' את אחד מסעיפיו של החוק.

“זאת ועוד, במשך שבעים ושלוש שנות קיומה של מדינת ישראל הייתה מוסכמה לא כתובה של כבוד הדדי בין הדתות, ולפיה כל דת מנהלת את ענייניה הפנימיים ללא התערבות של בני דתות אחרות. כך אתם, המוסלמים, הקפדתם לא להתערב בענייני היהדות הפנימיים, ואנחנו היהודים לא התערבנו בענייני האסלאם”, סיים יו"ר הציונות הדתית את דבריו.

כזכור, הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, ועימם רובם המוחלט של רבני ישראל מתנגדים נחרצות לחוק. למרבה הכאב, בניגוד לעמדת הרבנות, החוק אושר. במכתב ששלחו הרבנים הראשיים הם קראו לממשלה לא לאשר חוק רגיש כזה, ללא תמיכתם של גדולי ישראל: "קבלת החלטה בנושא רגיש וחשוב זה מתוך התעלמות מעמדתם של הרבנים הראשיים ושל דייני ישראל וכן של כל גדולי התורה, היא קרע בעם ויביא בהכרח להקמת קהילות נפרדות בישראל. אליהם הצטרפו גם רוב רובם של רבני התפוצות שהביעו דעתם כנגד המתווה המוצע. ההחלטה העקרונית ליתן סמכות לגיור לכל רב עיר החפץ בכך, ללא תקנון מסודר על פי הוראות הרבנות הראשית, וכן ליתן לרבני העיר תוקף של ראש עדה לצורך אישור רישום שינוי הדת, זו פירצה גדולה ומהווה סכנה לאחדותו של עם ישראל".

מה כל כך חמור בחוק הגיור? צפו ב-2 דקות:

(וידיאו: ארגון חותם)

תגיות:חוק הגיורממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה