חדשות בעולם

האם נשיא אוקראינה נמלט ממדינתו? סרטון חדש מפריך את השמועות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון מארמון הנשיאות בקייב: "אני נשאר בקייב, לא מפחד מאף אחד", אמר והגיב לשמועות כי ברח מאוקראינה

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מגיב לשמועות לפיהן ברח מקייב. לראשונה מאז תחילת המלחמה פרסם אמש (שני) סרטון מתוך ארמון הנשיאות בקייב. "אני נשאר בקייב, אני נשאר כאן, ברחוב בנקובה. אני לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד".

זלנסקי הוסיף ואמר: "היום הסתיים הסבב השלישי של המשא ומתן בבלארוס. הייתי רוצה לומר שזה היה המשא ומתן השלישי והאחרון, אבל אנחנו מציאותיים. לכן נמשיך לדבר ונתעקש על המשך השיחות עד שנוכל לומר שהגיע השלום".

הנשיא האוקראיני התייחס לכישלון המסדרונות ההומניטריים: "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים", אמר, "נעניש את כל האחראים לזוועות המלחמה. נמצא כל ממזר שירה על הערים שלנו ועל אזרחינו".

כזכור, מוסקבה הודיעה אמש כי גם הבוקר תאפשר את פינויים של אזרחים מקייב, חרקוב, צ'רנייב, סומי ומריופול, במסגרת "מסדרונות הומניטריים" שיופעלו החל מהשעה 9:00 בבוקר. אזרחי הערים נקראו להתייצב ב-3 מקומות מרכזיים בעיר, משם יוצאו מאוקראינה. כאשר הבינו האוקראינים כי נתיבי הפינוי מקייב, חרקוב וצ'רנייב מובילים לרוסיה ולבלארוס, הם זעמו וכינו את הדרישה "בלתי מוסרית". קייב טענה כי יש להפנות את האזרחים לערים אוקראיניות אחרות, ולא לשטחה של המדינה התוקפת. עדיין לא הושגו הסכמות בין הצדדים.

הלילה התקיף צבא רוסיה את העיר סומי שבצפון-מזרח אוקראינה. על פי הצבא האוקראיני, באחת המתקפות נהרגו יותר מ-10 בני אדם, בהם ילדים. עוד טען הצבא האוקראיני כי מערכות ההגנה האווירית שלו ממשיכות ליירט טילים רוסיים.

שר החוץ האוקראיני קרא לקים שיחות בין זלנסקי לפוטין. לדבריו, "אנחנו מבינים שפוטין מקבל את כל ההחלטות במוסקבה. הנשיא שלנו לא מפחד מכלום, גם לא מפגישה ישירה עם פוטין. אם הוא לא מפחד גם כן, תנו להם לשבת ולדבר".

אוקראינה מעדכנת על מותו של בכיר בצבא רוסיה, מייג'ור ג'נרל ויטלי גרסימוב, שנהרג בקרבות ליד חרקוב. היה מפקד הארמיה ה-41 בצבא רוסיה ולחם במלחמת צ'צ'ניה השנייה, המלחמה בסוריה, סיפוח חצי האי קרים וזכה במדליות על גבורתו. כזכור, בתחילת ימי הלחימה נהרג באוקראינה גנרל רוסי בכיר נוסף, אנדריי סוחובצקי, שגם שימש כסגן מפקד הארמייה ה-41. מדובר בגנרלים הבכירים ביותר בצבא הרוסי שמצאו את מותם במלחמות כלשהם.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי קיבלה דיווחים על פגזי ארטילריה שפגעו ביום ראשון במתקן מחקר גרעיני בעיר חרקוב. עם זאת, לדברי הסוכנות לא נצפתה עלייה ברמות הקרינה באזור.

האו"ם מדווח כי נכון לעכשיו, 1.7 מיליון אזרחים ברחו מאוקראינה, רובם נשים וילדים. מדובר במשבר הפליטים החמור ביותר באירופה ב-100 הנוכחית.

תגיות:אוקראינהוולודימיר זלנסקירוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה