חדשות בארץ

הפיצוץ באזור המרכז: זאת כנראה הסיבה

אזרחים מודאגים רבים דיווחו הבוקר על פיצוץ באזור המרכז וגוש דן. בכוחות הביטחון התקשו בתחילה לספק תשובות בנוגע לסיבת הפיצוץ. ההערכה היא שמדובר בבום על קולי כתוצאה מתרגיל צבאי

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
תל אביב, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תל אביב, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

דיווחים רבים הגיעו הבוקר (שלישי) מצד תושבים באזור גוש דן והמרכז על פיצוץ עוצמתי, שנשמע בין היתר בערים תל אביב, ראשון לציון, בת ים ויבנה. חלק מהתלונות הזכירו תחושה שדומה לרעידת אדמה והחלונות רעדו, אך לא דווח על נפגעים או על נזק.

ברחבי הרשת דיווחו תושבי המרכז על תזוזות בביתם. כך, למשל, דיווחה גולשת אחת כי "החלונות בבית ממש זזו אחורה וקדימה". תושבת אחרת כתבה שגם "הדלת רעדה כאילו מישהו עומד לשבור אותה".

בתחילה לא היה ברור במה בדיוק מדובר: בתגובה לפניות התקשורת, השיבו במשטרה שהם לא מכירים את הנושא. גם בצה"ל מסרו גרסה דומה, אולם רק מספר שעות לאחר המקרה: "אנחנו לא מכירים משהו חריג בשלב זה ולא יודעים להתחייב על מקור הפיצוצים".

ההערכה הרווחת היא שמדובר בבום על קולי, כתוצאה מתרגיל או פעילות צבאית באזור הים, שכן פיצוצים דומים נשמעו בשבועות האחרונים באזור המרכז בעקבות אימוני חיל האוויר. 

אף שאין קשר בין המקרים, ראוי להזכיר בהקשר זה את רעידות האדמה שהתרחשו בשבועות האחרונים באזור בית שאן אשר העלו שוב את הנושא לכותרות והעלו אצל תושבי המרכז תחושה שמדובר כביכול ברעידת אדמה.

תגיות:גוש דןבום על קולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה