חדשות בעולם

נס באוקראינה: יצאו מהבניין שעות ספורות לפני שהופגז ונהרס כליל

שליחי חב"ד בחרקוב, שמסייעים בהוצאת יהודים מאוקראינה המופגזת, התבלבלו והוציאו בטעות קבוצה של 18 יהודים שהיו אמורים לצאת למחרת. רק היום התגלה שחייהם ניצלו

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
הרס בקייב (צילום: shutterstock)הרס בקייב (צילום: shutterstock)
אא

ואפילו בהסתרה: כמעט שבועיים חלפו מאז תחילת המלחמה של רוסיה באוקראינה. אך גם במצב הלא פשוט שחווים היהודים במדינה וההפצצות על הערים השונות, אפשר לראות ניסים שמתרחשים – למשל בסיפור שהתפרסם היום (שלישי) בערוץ 14.

פעילי חב"ד באוקראינה דואגים תמיד, ובפרט מאז פרצה המלחמה, לסייע ליהודים במדינה ככל שביכולתם. מלבד סיוע במזון ומתן ציוד, בחב"ד דואגים גם לארגון של קבוצות מסודרות, מלוות באבטחה, שעושות את דרכן אל מחוץ למדינה המופצצת.

בימים האחרונים ארגנו שלוחי חב"ד בעיר חרקוב קבוצה נוספת מבין יהודי המקום שתעשה את דרכה מחוץ לאוקראינה, כאשר בשל הביקוש הרב ליציאה מהמדינה הוחלט לחלק את היוצאים הפעם לשתי קבוצות: אחת נקבעה לאתמול והשנייה להיום. 

אלא שבעקבות טעות ברישומים, הקבוצה שהייתה אמורה לצאת היום, ובה 18 יהודים, יצאה כבר אתמול במקום הקבוצה הראשונה. השלוחים הבחינו במשגה רק לאחר שהקבוצה כבר החלה לעשות את דרכה אל מחוץ למדינה והחליטו לא לחזור על עקבותיהם, אלא להמשיך במסלול, ואת הקבוצה שהייתה אמורה להיות ראשונה להוציא למחרת.

רק הבוקר, שעות ספורות לאחר שיצאו ממקום מגוריהם, התברר שהבניין של אנשי הקבוצה שעזבו כבר אתמול בטעות, נפגע בהפצצות ונהרס כליל, כך שחייהם ניצלו בסייעתא דשמיא.

תגיות:חב"דחרקובאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה