חדשות בעולם

ישראלים הנצורים באודסה: "האזעקות נמשכות מעל חצי שעה ברצף. ההפגזות לא מפסיקות"

רבה של אודסה, הרב שלמה בקשט, סיים לפקח על העברת בני הקהילה לרומניה – ועוזב גם הוא את אוקראינה: "סייענו להציל הרבה אנשים, לא רק את בני הקהילה"

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איתן עדי, תושב אודסה, העיר השלישית בגודלה באוקראינה, מספר היום (שלישי) ל-ynet כי מדי יום יש בעיר אזעקות שנמשכות לפחות חצי שעה. נכון לעכשיו, עדי חושש לעזוב. "ניסית 3 פעמים ולא היה לי מזל", הוא מספר. בפעם הראשונה הרוסים הפגיזו לעבר הגבול, ונהרגו 18 אנשים. בפעם השניה ירו האוקראינים על שיירה ישראלית שניסתה לחצות את הגבול למולדובה. בפעם השלישית לא היה מקום ברכבת היוצאת ללבבוב.

רבה של אודסה, הרב שלמה בקשט, סיים להעביר את כל חברי הקהילה שלו למקום שקט ובטוח יותר, מעבר להרי הקרפטים. "יש לנו אחריות לכל חברי הקהילה ושלושה בתי יתומים - זו אחריות לחיי אדם", אמר. הרב בקשט סייע לכל בני הקהילה לעבור לרומניה, ואחרוני היוצאים כבר הגיעו למקום מבטחים. "אני האחרון שעוזב את הספינה ויוצא לכיוון רומניה", הוא מספר ל-ynet.

"יש לי אחריות גדולה, קהילה שלמה המונה אלפי יהודים. אנחנו עסוקים כל הזמן בהצלה של אנשים, לא רק של הקהילה שלי", הוא מסביר. הרב בקשט, בסיוע חברי הקהילה, מתפעלים מערכת פינוי מאודסה לכיוון הגבול. בקישינב יש צוות המקבל את הפליטים ומטפל בהם.

צוות משרד החוץ נמצא כעת בפולין, ומסייע לישראלים לצאת מאוקראינה. כן פועל הצוות לקדם את הקמתו של בית חולים שדה ישראלי. להערכת המשרד, פחות מ-2,000 ישראלים עדיין נצורים באוקראינה.

בתוך כך, במהלך היום ואתמול נמשכו ההפגזות על ערים רבות באוקראינה. אתמול נהרגו 13 בני אדם בהפצצה בפרברי קייב, והבוקר ציין ראש העיר, אנטול פדרוק, שההפגזות נמשכות "יומם ולילה". לדבריו, לא ניתן לפנות משם גופות. "הכלבים קורעים אותן לגזרים ברחובות, זה סיוט", אמר לסוכנות הידיעות AP.

דמיטרי סדורנקו, אזרח אוקראיני שנפצע בפיצוץ בניין מגורים בעיר חרקוב, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי הפגז פגע בקומה הרביעית, קומה אחת מתחתיו. "מיד אחרי הפגיעה הכול החל לעלות באש ולהתפרק", הוא שחזר בעודו פצוע ומאושפז בבית החולים. סדורנקו סיפר כי הקומה קרסה תחתיו, אך הוא הצליח לפלס לעצמו דרך בזחילה אל מחוץ לקומה השלישית, תוך שהוא חולף על פני גופותיהם של כמה משכניו.

האו"ם מדווח שנכון לעכשיו, יותר משני מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה מפרוץ הלחימה. מדובר במשבר הפליטים העצום ביותר במאה הנוכחית.

איך ייתכן שילדים קטנים סובלים ונהרגים במלחמה? הרב זמיר כהן עונה לנו על התהיות הקשות, בסרטון משנה חיים בן 5 דקות:

תגיות:מלחמהאוקראינהאודסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה