חדשות בעולם

"גיבור אמיתי": ילד אוקראיני בן 11 עשה את הלא ייאמן

הסיפורים על ילדי אוקראינה ממשיכים לקרוע לבבות: ילד בן 11 יצא לבדו מהעיר ז'פורוזי'ה, ולאחר מסע של 1,000 ק"מ הגיע לסלובקיה

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המלחמה שפרצה באוקראינה קרעה משפחות: יוליה, תושבת העיר האוקראינית ז'פורוזי'ה, רצתה להציל את חיי בנה ולמלט אותה מזירת הקרב, אך לא רצתה להותיר את אמה המבוגרת לבדה.

בצר לה, החליטה האם הקרועה בין בנה לאמה – למלט את הילד בן ה-11 לבדו. היא העלתה אותו לרכבת, שלאחר מסע בן 1,000 ק"מ תגיע למעבר הגבול עם סלובקיה. שם מתגוררים קרובי משפחתה.

האם ציידה את הילד בתיק גב עם דברים חיוניים, ועל ידו רשמה את מספר הטלפון של הקרובים. "אני לא יכולה לעזוב את אימי, היא לא יכולה לנוע באופן עצמאי, אז שלחתי את הבן שלי ברכבת לגבול עם סלובקיה. הוא פגש שם אנשים עם לב גדול. מדינה קטנה שיש לה אנשים עם לב גדול. בבקשה תצילו את הילדים האוקראינים ותנו להם מקום בטוח", כתבה האם המיוסרת.

בן ה-11 עשה את הלא ייאמן, והגיע בשלום לגבול הסלובקי. הוא כבש את לב המתנדבים שסייעו לו להגיע לקרובי משפחתו, באמצעות מספר הטלפון שהיה רשום על ידו. "הוא קנה אותנו בחיוך שלו, האומץ והנחישות שלו - כמו של גיבור אמיתי", מסרו המתנדבים בהערכה.

איך ייתכן שילדים קטנים סובלים ונהרגים במלחמה? הרב זמיר כהן עונה לנו על התהיות הקשות, בסרטון משנה חיים בן 5 דקות:

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה