חדשות בעולם

בקייב ובחרקוב נערכים להסתערות רוסית: 52 ילדים אוקראינים נהרגו בימי המלחמה

חרקות וקייב מכותרות בימים האחרונים וסובלות מהפצצות כבדות. אלפי אזרחים נמלטו מסומי הסמוכה לגבול הרוסי, באמצעות המסדרונות ההומניטריים

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכוחות הרוסיים מכתרים בימים האחרונים את חרקוב, מפציצים אותה מן האוויר, ונערכים להסתערות עליה. לפחות 27 אזרחים נהרגו במתקפות של הצבא הרוסי בעיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה. מאז תחילת הלחימה הרוסית נהרגו 170 איש באזור חרקוב, ביניהם 5 ילדים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עדכן הלילה (בין שלישי לרביעי) כי לפחות 52 ילדים נהרגו מאז תחילת הלחימה. "52 ילדים נהרגו ב-13 ימים של המלחמה. בחיים לא נשכח זאת", אמר. זלנסקי התייחס גם להחלטתן של ארה"ב ובריטניה להטיל סנקציות על ייבוא נפט וגז מרוסיה. לדבריו, מדובר בצעד מבורך שעשוי להבהיר לרוסיה שאם לא תכבד את החוק הבינלאומי ולא תפתח במלחמות – לא יהיה לה כסף לפתוח במלחמות. "חרם על ייבוא נפט וגז מרוסיה יחליש את רוסיה הטרוריסטית מבחינה כלכלית, פוליטית ואידאולוגית", אמר.

זלנסקי התייחס גם למסדרון ההומניטרי שפעל אתמול, והוביל את תושבי העיר סומי לפוטאבה. "מאות אנשים ניצלו הודות לכך", אמר, "אך זה רק חלק קטן ממה שעוד צריך לעשות". זלנסקי הוסיף לתקוף את הצבא הרוסי ולהאשים אותו שהוא יורה על דרכי מילוט. "הציוד מוכן, ההסעות מוכנות, אבל המפלצות לא מוכנות לאפשר להעביר אותו. הם רוצים שהאוקראינים יקבלו עזרה מהפולשים. זה מכוון ומאורגן וחסר רחמים", דברי הנשיא האוקראיני. אתמול הודיעו בקייב כי כ-5,000 אזרחים ויותר מ-1,000 כלי רכב פרטיים התפנו בהצלחה מסומי, הסמוכה לגבול עם רוסיה.

במקביל, בוושינגטון סירבו להעביר לאוקראינה את עשרות המטוסים שהבטיחה פולין. נראה כי הסיבה האמיתית היא שהעברת המטוסים עלולה להוביל את ארה"ב לעימות ישיר מול רוסיה". בוושינגטון ציינו כי הטענה "לא ישימה". דובר הפנטגון אמר כי "האפשרות שמטוסים ימריאו מבסיס אמריקני לעבר שטח אווירי אוקראיני שיש בו מטוסי קרב רוסיים מעלה דאגות רציניות בקרב חברי הברית של נאט"ו".

אדישותן של ארצות המערב מעוררת תהיות קשות. פולין סירבה לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה, כדי לא לקחת חלק פעיל במלחמה. עם זאת, הבהירה שהיא תספק נשק לקייב. גם שאר המדינות החברות בנאט"ו סירבו לשלוח חיילים לאוקראינה, וכן לא נענו לבקשתו של זלנסקי לסגור את המרחב האווירי שלהן.

גם היום תחל "הפסקת אש הומניטרית". הרוסים ינצרו את הנשק הבוקר בשעה 10:00 שעון מוסקבה, על מנת לאפשר לתושבים לצאת מהערים הנמצאות באזורי הלחימה.

איך ייתכן שילדים קטנים סובלים ונהרגים במלחמה? הרב זמיר כהן עונה לנו על התהיות הקשות, בסרטון משנה חיים בן 5 דקות:

תגיות:קייבחרקובאוקראינהרוסיהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה