חדשות בעולם

ארה"ב: "יש אינדיקציות לכך שפוטין ישתמש בנשק כימי להשמדה המונית"

וושינגטון מזהירה כי צבא רוסיה ישתמש בנשק כימי או ביולוגי כדי להכניע את אוקראינה. "הדבר עלול להוביל למתקפה מחרידה לחלוטין", אמר גורם בכיר לגרדיאן

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

וושינגטון הזהירה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי מוסקבה עלולה להשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה, ויש להתכונן לאפשרות כזאת.

"רוסיה מכינה את הקרקע למתקפה כימית או ביולוגית באמצעות טענות שקריות נגד אוקראינה", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, בהתייחסה לטענות רוסיה על כך שאוקראינה מנהלת מעבדות לנשק כימי וביולוגי בתמיכת ארה"ב. "מטרתן של טענות שקריות אלו היא להצדיק את המתקפה הלא מוצדקת של רוסיה על אוקראינה", הוסיפה.

במערב גובר החשש שפוטין המתוסכל מהכישלונות שסופג צבאו – יורה להשתמש בנשק כימי בקייב. בגרדיאן הבריטי צוטט גורם מערבי הבכיר המציין כי "נשק כימי בקייב עלול להוביל למתקפה מחרידה לחלוטין. יש לנו סיבה טובה לחשוש מאפשרות של שימוש בנשקים לא קונבנציונליים, בין השאר לאור מה שראינו שקרה בזירות אחרות כמו סוריה".

וושינגטון הודיעה כי תעניק סיוע של 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה עוד בסוף השבוע. כן דווח על אזרחים רבים בארה"ב שתורמים לאזרחי אוקראינה מיליוני כדורי תחמושת ואלפי ערכות של אפודי מגן.

הרוסים מחריפים את התקפותיהם על הערים הנצורות, ומטילות פצצות ללא הבחנה. אתמול הזדעזע העולם כשבית חולים הופצץ מהאוויר. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי יש ילדים בין ההריסות, אך בהמשך נמסר שכל הפצועים הם אזרחים בוגרים. בין הפצועים יש גם נשים שכרעו ללדת. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב בחריפות על תקיפת בית החולים: "יש מעט דברים מרושעים יותר מפגיעה באנשים חסרי ישע וחסרי הגנה", אמר. דוברת הבית הלבן הוסיפה כי "מזעזע לראות סוג ברברי שכזה של שימוש בכוח נגד אזרחים חפים מפשע, במדינה ריבונית".

זלנסקי התחנן למדינות העולם שיסייעו בסגירת המרחב האווירי של אוקראינה. "אם אתם מאוחדים נגד הנאצים ונגד הטרור הזה, אתם חייבים לסגור. אל תחכו שאבקש שכמה פעמים, או מיליון פעמים, תסגרו את השמיים. תסגרו את השמיים ותעצרו את ההפצצות".

לאחר תקיפת בית החולים במריופול פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס שרוסיה משתמשת בפצצות ללא מערכת הנחיה. פצצות אלו מגבירות את הסיכוי לפגוע באזרחים חפים מפשע. "יש מספר הולך וגובר של אזרחים שנפגעים במלחמה, ושל תשתיות אזרחיות שניזוקו", צוטט בסוכנות הידיעות בכיר ביטחוני אמריקני.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום דיווח על המצב הקשה במדינה המופגזת: "משפחות מסתתרות מתחת לאדמה שעות על גבי שעות כדי לתפוס מחסה מהלחימה. למאות אלפי אנשים אין אוכל, אין מים, אין חימום, אין חשמל ואין טיפול רפואי". האו"ם דיווח אתמול ש-2.2 מיליון בני אדם הפכו לפליטים בשבועיים האחרונים, מחצית מהם ילדים. 

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןארה"בנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה