חדשות בעולם

"הבאנו שלום עליכם": כך התקבל הרצוג בבית כנסת באיסטנבול

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר הבוקר בבית הכנסת "נווה שלום" באיסטנבול, במסגרת ביקורו ההיסטורי בטורקיה

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך את ביקורו ההיסטורי בטורקיה. הבוקר (חמישי) ביקר עם רעייתו מיכל בבית הכנסת "נווה שלום" באיסטנבול, ונפגש עם נציגי הקהילה היהודית בטורקיה. הנשיא התקבל על ידי אנשי בית הכנסת בתרועת שופרות ובשירת "הבאנו שלום עליכם". בשעות הקרובות ימריאו הנשיא ורעייתו חזרה לישראל.

נשיא המדינה הרצוג סיפר לכתבים הישראליים על ביקורו בארמון ארדואן: "ביקורי בטורקיה באירוח הנשיא ארדואן היה חשוב, בעל מטענים סמליים ורגשיים חשובים להיסטוריה של המדינות ושל העמים. ההיסטוריה המשותפת ידעה עליות ומורדות ובשנים האחרונות סבלה מאתגרים ורגעים לא פשוטים.

"המארח היה פתוח לדיאלוג אמיתי בנושאים רבים ומגוונים", הוסיף הנשיא לתאר את הפגישה עם ארדואן. "ירדנו לפרטים בנושאים החשובים לשני הצדדים. הרבה מן הנושאים שהם בעלי משמעות אופרטיביות יועברו לממשלת ישראל והתהליך ייבחן במציאות, במעשים בשטח ובהתנהגות של כבוד הדדי".

"טורקיה תמיד הוכרה כמדינה חשובה, היא המדינה המוסלמית הראשונה שהכירה בישראל. סיפרתי לארדואן על כך שבן גוריון ובן צבי היו בוגרי אוניברסיטה באיסטנבול. יש המון נושאים בשטח שאינם בעלי מטען פוליטי כמו סחר ותחומים אחרים. אני מקווה שהונחה תשתית לפיתוח היחסים", אמר הנשיא.

"כשילד מוסלמי בן עשר רואה תמונה של נשיא מדינת ישראל עם מנהיג של מדינה מוסלמית או מנהיג עם כאפייה - זה משדר מסר של תקווה", הביע הרצוג את עמדתו. "זוהי חלופה מוחצת לכל מי שחושב שעימות ואלימות יביאו תוצאות. אני מקווה שגם בכך תרמתי את תרומתי. התהליך ייכנס כעת לעבודת מטה פנים מדינתית.  אנו כמובן לא שוכחים את העבר, אבל מסתכלים על העתיד".

הרצוג נחת אתמול באנקרה למפגש הפסגה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. אחרי שהניח זר על קברו של אבי האומה הטורקית מוסטפא כמאל אטאטורק, התקבל הרצוג בארמונו של ארדואן עם נגינת "התקווה", כשברקע נורו 21 מטחי כבוד מתותחים.

הרצוג הינו המנהיג הישראלי הראשון המבקר בטורקיה מאז שנת 2008. על פי ההערכות, טורקיה רואה בישראל מדינת מפתח בדרך להתקרב לארצות הברית, עניין משמעותי מבחינתה על רקע המשבר הכלכלי הקשה במדינה.

המפגש המדובר התאפשר לאחר שארדואן החל בחודשים האחרונים לחמם את היחסים עם ישראל, בין היתר כאשר לפני כחצי שנה התקשר לברך את הרצוג על היבחרו לנשיא. השניים שוחחו בשנית כאשר ארדואן סייע בשחרורם של בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין ממעצרם בטורקיה.

תגיות:טורקיהיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה