חדשות בארץ

לאחר הצבעה סוערת במליאת הכנסת: חוק האזרחות אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה באופן סופי את חוק האזרחות, למרות התנגדות של חלק מסיעות הקואליציה

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
מליאת הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חוק האזרחות אושר הערב (חמישי) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, כאשר 45 ח"כים הצביעו בעד, ו-15 התנגדו. כזכור, החוק, שנועד למנוע איחוד משפחות בין פלסטינים לערבים-ישראלים, הופל בהצבעה הקודמת עליו – לפני כשמונה חודשים.

החוק אושר בשיתוף פעולה חריג בין הקואליציה לאופוזיציה, וזוהי למעשה ההצבעה האחרונה לכנס החורף, והכנסת יוצאת לפגרה.

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה לאחר אישור החוק: "מדובר בחוק ציוני, לאומי ובטחוני מהמעלה הראשונה, שלא ניתן היה להפקיר אותו אך ורק בשל פוליטיקה קטנה. שילוב הכוחות בין הקואליציה והאופוזיציה הביא לתוצאה חשובה עבור ביטחון המדינה וביצורה כמדינה יהודית. אני מודה לכל חברי הכנסת שגילו אחריות והצביעו בעד החוק.

"החוק הזה עובר פה 18 שנה, שנה אחר שנה", הוסיפה שקד. "הוא באמת חוק ביטחוני בבסיסו ואני חושבת שהוא גם הציל הרבה מאוד חיי אדם. אני רוצה להגיד תודה ליושב ראש ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק שאני יודעת שהחוק הזה לא קל עבורו, ובכל זאת הוא עבד בצורה יוצאת דופן עם הקואליציה והאופוזיציה כדי להגיע לנוסח מוסכם וטוב, נוסח שבעיניי הוא אפילו נכון יותר מהחוק המקורי. ותודה לחבר הכנסת שמחה רוטמן שלקח שבניגוד לחברים אחרים באופוזיציה, אחרי שהוא הבין את הנזק בהפלת החוק לפני כמה חודשים הוא נרתם ביחד איתי למצוא נוסחה שתהיה מוסכמת על כולם, ובאחריות גדולה, ביחד איתי קואליציה ואופוזיציה הביא להעברת החוק".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ח"כ שמחה רוטמן הוביל עבודה מדהימה למען מדינת ישראל. עם ישראל מודה לך על עמידתך האיתנה למען שמירת זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. היום עשינו צעד חשוב, וחיזקנו דרך חוק האזרחות המחודש את מדינת ישראל כמדינה יהודית".

במהלך ההצבעה נרשם עימות חריג, כאשר ח"כ אחמד טיבי קרא להצביע על חוק לפיזור הכנסת, כלומר להקדים את הבחירות.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב בחריפות לדבריו של טיבי: "דוקטור אחמד טיבי, בישיבה האחרונה שהייתה לנו עם הרשימה המשותפת, הבנתי ממך ומאיימן עודה שמטרתכם היא תמיד לפזר כל כנסת ולפרק כל ממשלה. מטרתנו ברע"מ היא לשרת את כל החברה הערבית ואת החברה בכלל. אנחנו נמשיך, דוקטור אחמד. זה לא הגורל של החברה הערבית שכל פעם יוצאים מאות אלפים להצביע כדי לסדר לכם ג'ובים בכנסת. יצאנו לדרך חדשה, ניתן לה הזדמנות. נפעל בכל דרך כדי להשיג את האינטרס של החברה הערבית".

ח"כ מיכל רוזין ממרצ התנגדה לחוק בתוקף: "אני מתביישת בעצמי על כך שהחוק הזה עובר בקדנציה שבה אני בקואליציה. הוצאנו מתחת ידינו חוק שאפילו כוחות הביטחון לא חשבו עליו. מי שיצר את החוק הזה יצר פה חוק זדוני. סעיף המטרה הוא הסעיף הבעייתי ביותר שמגלה שלא מדובר בסיבה ביטחוני בלבד אלא בסיבה דמוגרפית", אמרה.

ההצעה אושרה לאחר שהתקבלו ההסתייגות של הציונות הדתית, ש"ס, יהדות התורה, והליכוד – לפיהן הוראת השעה תהיה תקפה למשך 12 חודשים בלבד מיום פרסומה ולא למשך 20 חודשים כפי שהוצע בנוסח הקודם.

תגיות:חוק האזרחותאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה